Dacia ar lieliskiem rezultātiem 2023. gadā

Rumānijas autoražotājs Dacia 2023. gadu noslēdzis ar lieliskiem rezultātiem, kļūstot par otru populārāko automašīnu zīmolu privāto klientu vidū.

Pērn Dacia Eiropā pārdeva 562 890 automašīnas, kas ir par 17,4 procentiem vairāk nekā iepriekšējā gadā, ierindojoties pirmajā desmitniekā vieglo automašīnu tirgū. Kā atklājis Renault meitasuzņēmuma mārketinga un pārdošanas vadītājs Ksavjers Martinets, 2022. gadā Dacia automobiļi ar 7,6% bija trešā populārākā izvēle privāto klientu vidū, bet 2023.gads noslēgts, paceļoties uz otro pozīciju ar 8,3 procentu tirgus daļu.

2024. gadā Martinets sagaida vēl lielākus panākumus, cerot uz trešās paaudzes Duster (2024. gada otrā puse), modernizēto elektriskās piedziņas Spring un jauno Bigster (2025. gads).

Pārdošanas menedžeris ir pārliecināts, ka jaunie modeļi ar nākamgad nodrošinās zīmolam stabilu izaugsmi, tostarp Eiropas lielākajā automobiļu noieta tirgū Vācijā, kur Dacia ar pieņemamām cenām ir nodrošinājis stabilu vietu privāto auto pircēju vidū un atrodas piektajā vietā aiz pašmāju ražotājiem Volkswagen, Mercedes, BMW un Audi.

Liels uzsvars tiek likts uz cenu politiku, tādēļ vaicāts par Ķīnas lētās produkcijas iespējamo ietekmi arī uz Dacia, menedžeris atbildējis, ka Dacia tas uztrauc ne vairāk kā citus zīmolus. “Tie mudinās mūs turpināt sniegt labāko iespējamo,” turklāt Dacia pati ražo Ķīnā – no turienes piegādājot elektrisko Spring uz Eiropu. Īstermiņā nekas nemainīsies”.

Ar elektrifikāciju Dacia nesteidzas, vispirms raugoties mātesuzņēmuma Renault virzienā, kas paziņojis par R5 — elektrisko sākuma līmeņa modeli. To paredzēts prezentēt Ženēvas autoizstādē februārī.

Renault R5 vajadzētu maksāt aptuveni 25 000 eiro. Paredzams, ka Dacia pēc tam pazeminās Spring cenu. Elektriskais Dacia mazauto maksā 22 750 eiro, taču šobrīd tiek piedāvāts īpašā akcijā ar 10 000 eiro atlaidi. Spring šobrīd ir lētākais elektromobilis Vācijas tirgū un tā tam vajadzētu palikt.

Ar 61 803 pārdotiem eksemplāriem Dacia Spring globālais pārdošanas apjoms ir palielinājies par 26,4 procentiem salīdzinājumā ar 2022. gadu. Pieprasītākais Dacia modelis 2023. gadā bija Sandero ar 269 899 vienībām (plus 17,6 procenti), Duster atrada 200 633 pircēju (+1,7 procenti, neraugoties uz gaidāmo modeļa paaudžu maiņu, bet Jogger izvēlējās 94 095 klientu, kas ir pieaugums par 65,6 procentiem.

Foto: Dacia

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.