Duisburgas CAR institūta profesors un automobiļu nozares eksperts Ferdinands Dudenhofers kritizējis Vācijas valdības atceltos bonusus elektroautomobiļu pircējiem un prognozējis, ka automobiļi ar iekšdedzes dzinējiem atkal varētu kļūt pievilcīgi patērētājiem. Ja vien politiķi neapdomāsies.
Intervijā izdevumam Bild profesors izteicies, ka rodas sajūta, ka politiķi vairs negrib atbalstīt elektroauto iegādi – vides prēmijas vairs netiek izmaksātas un tas var kļūt par milzu šķērsli plānotās mobilitātes politikas maiņas ceļā.
Pašlaik joprojām notiek atlaižu cīņa par elektromobiļu pircēju, to uzņemoties ražotājam, tomēr viņi to nevar uzturēt ilgtermiņā, komentē Dudenhofers, pretējā gadījumā uzņēmumi ciestu zaudējumus.
Eksperta vērtējums ir bargs: “Pieņemsim, ka iekšdedzes dzinēji drīzumā atkal tiks padarīti pievilcīgi automašīnu pircējiem. Tiklīdz kāds atkal reklamēs automašīnas ar iekšdedzes dzinēju un gūs panākumus, pārējie ražotāji sekos šim piemēram.”
Tāpēc Dudenhofers aicina noteikt “subsīdiju mērķus ar konkrētu budžeta plānošanu vairākiem gadiem”. Ja tas nenotiek, eksperts politiķus uzskata par “elektromobiļa kapa racējiem”.
Viņš arī uzskata, ka Vācijas elektromobiļu ražotāju pienesums vietējā tirgū ir svarīgākais nozares balsts, tādēļ viņš vēlreiz brīdina nepieturēties pie subsīdiju atcelšanas politikas.
Atgādināsim, ka nozares eksperts ir viens no tiem, kas ir skaidri pateicis, ka Vācijas valdības plāns par 15 miljoniem elektroautomobiļu valstī līdz 2030.gadam ir „utopija un politisks mārketings, nekas cits.”
Foto: iAuto.lv