Volvo markai problēmas – jāpārdod Polestar, jātaupa līdzekļi

Volvo apakšzīmols Polestar tika plānots kā Tesla konkurents. Ar amerikāņiem līdzīga cīņa nesanāca, bet Volvo piederošās akcijas tagad pāries pilnīgā zviedru markas īpašnieka Geely Holding īpašumā.

Zviedru marka Volvo nonākusi krīzē, raksta vācu izdevums Focus. Galvenais iemesls ir apakšzīmols Polestar, kas neizturēja „izaicinošos tirgus apstākļus” un iecerēto konkurenci ar Tesla.  Izveidojoties situācijai, kad pieprasījums tirgū pēc elektriskajiem transportlīdzekļiem krītas, visgrūtākajā situācijā nonāk tādi salīdzinoši nelieli ražotāji kā Polestar, kuru piedāvājumā citas tehnikas nemaz nav.

Polestar to tagad izbauda pilnā mērā, pie viena „paraujot līdzi” arī Volvo. Lai glābtu situāciju, Polestar pēc ekspertu vērtējuma būs nepieciešams aptuveni 1 miljards dolāru nākamo 12 mēnešu laikā un aptuveni 15 procentu darbinieku atlaišana. Volvo šādu summu nevar atļauties, tādēļ visas Polestar akcijas (Volvo piederēja 48 procenti) pāriet Geely īpašumā, bet Polestar paziņojis, ka uzteiks darbu aptuveni 15% (aptuveni 450) darbinieku.

Volvo tikmēr sava cīņa – zviedru marka, kas par 79 procentiem pieder Geely Holding, pērn atlaida 1300 darbinieku, turklāt ražotājam jācīnās ar programmnodrošinājuma kļūmēm, kas vajā jauno EX90. Taču ir arī labā ziņa – 2023. gada ceturtajā ceturksnī Volvo operatīvā peļņa palielinājās par 644 miljoniem ASV dolāru.

 Volvo joprojām pieturās pie ambicioza plāna – līdz 2025.gadam pusei no visiem piegādātajiem transportlīdzekļiem jābūt ar elektrisko piedziņu, kamēr tirgus analītiķi fiksējuši faktu, ka Eiropas lielākajā tirgū Vācijā pieprasījums pēc elektromobiļiem šogad nokrities par 16 procentiem – pirmo reizi kopš 2016.gada nepārtrauktās izaugsmes.

Foto: Polestar

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.