Mercedes-Benz atkāpjas no saviem ambiciozajiem plāniem zaļās mobilitātes jomā, iepriekš uzlikto latiņu nolaižot krietni zemāk.
Vācu mediji raksta, ka saskaņā ar iekšējiem plāniem Mercedes akumulatoru elektrisko automašīnu pārdošanas apjomiem 2023. gadā vajadzēja pārsniegt 20 procentus no kopējā skaita, taču ar 168 000 pārdotām vienībām izdevās sasniegt vien 12 procentus.
Preses konferencē Mercedes vadītājs Ola Kalleniuss atzinis, ka šis mērķis nav sasniegts un paziņojis par daudz piezemētāku stratēģiju – 50 procenti uzlādējamo hibrīdauto un pilnībā elektrisku automobiļu līdz 2030.gadam.
Vadītājs skaidrojis, ka pārkārtošanās tempu nosaka tirgus apstākļi un klientu vēlmes – Mercedes vēlas apmierināt dažādas klientu prasības neatkarīgi no tā, vai tās ir automašīnas ar pilnībā elektrisku piedziņu vai iekšdedzes dzinēju.
Vācu ražotāja iepriekšējie plāni noteica, ka 100 procentu elektrisko transportlīdzekļu pārdošanas apjomi jāsasniedz līdz 2030. gadam, tiesa, ar piebildi – tur, “kur tirgus apstākļi atļauj”.
Kalleniuss atzinis, ka tradicionāli darbināmi automobiļi joprojām veido uzņēmuma naudas plūsmas lielāko daļu. Bloomberg Television viņš izteicies, ka izmaksu paritāte starp iekšdedzes un elektriskajām automašīnām ir “daudzu gadu attālumā”. Prezentācija investoriem parādīja, ka elektromobiļu ražošanas izmaksas šajā desmitgadē vairs nesamazināsies līdz iekšdedzes dzinēju līmenim. Un tas neskatoties uz to, ka ar benzīnu un dīzeļdegvielu darbināmu automobiļu ražošana, visticamāk, kļūs dārgāka, tiklīdz stāsies spēkā Euro 7 normatīvi.
Foto: Ekrānbilde no Youtube.com