Vācijas Mercedes-AMG Šanhajā, Formula-1 sacensību pasākuma laikā nodemonstrējis savu GT saimes flagmani, kupeju Mercedes – AMG GT 63 S E-Performance, kas nodrošināta ar 816 Zs jaudīgu hibrīdiekārtu.
AMG GT 63 S E-Performance hibrīdiekārtā iekļauts 612 Zs jaudīgs 4,0 litru V8 biturbo motors, kas griež priekšējās ass riteņus un 150 kW (204 Zs) Electric Drive Unit pie aizmugurējās ass. Elektromotora radītā jauda aizmugures riteņiem tiek novadīta caur divpakāpju transmisiju un bloķējošo diferenciāli, taču nepieciešamības gadījumā elektromotors var palīdzēt arī priekšējiem riteņiem.
Hibrīdsistēmas kopējā jauda ir 816 Zs, bet maksimālais griezes moments – līdz pat 1460 Nm – pietiekami, lai 100 km/h sasniegtu 2,8 sekundēs un turpināt paātrināšanos līdz 320 km/h. Kontrolēt šo jaudu palīdz AMG Active Ride Control aktīvā balstiekārta ar sānsveru kontroli un aktīvo aizmugures riteņu piestūrēšanas mehānismu. 6,1 kWh akumulators vairāk kalpo kā piedziņas pastiprinātājs, nevis braukšanai ar elektrību, tomēr līdz 13 kilometriem elektriskā režīmā tas nodrošina. Šo akumulatoru var uzlādēt ar maiņstrāvu, izmantojot 3,7 kW iebūvēto lādētāju uzlādes stacijā, pie Wallbox vai sadzīves kontaktligzdā. Vadītājs var ietekmēt rekuperācijas sistēmas darbību (4 pakāpes), spēcīgākajā pakāpē ar One-Pedal tehnoloģijas palīdzību atgūstot līdz pat 100 kW.
Ražotājs norāda, ka AMG GT 63 S E-Performance uz 100 km patērē 12,6 kWh un 8,6 litrus degvielas, bet brīžos, kad akumulators iztukšots – 12,3 litrus degvielas uz 100 km.
Vadītāja rīcībā ir astoņas AMG Dynamic Select braukšanas programmas “Electric”, “Battery Hold”, “Comfort”, “Smoothness”, “Sport”, “Sport+”, “Race” un “Individual”, kas ļauj pielāgot piedziņas un transmisijas reakciju, stūres iekārtas un šasijas darbību, izmainīt izplūdes sistēmas radīto skaņas tembru. Programmas var izvēlēties, izmantojot AMG pogu un centrālo displeju viduskonsolē vai pogas, kas izvietotas uz stūres. Atkarībā no izvēlētā režīma aktīvie aerodinamikas elementi priekšpusē izvirzās līdz 40 mm uz leju un palielina vai samazina piespiedējspēku, turklāt tāds pats uzdevums ir aizmugures spoilerim, kas fiksējas piecos dažādos leņķos.
Braukšana ik reizi sākas Silent Mode un Comfort režīmā – kad automašīna pārvietojas ar elektromotora palīdzību, bet atgriezenisko saiti vadītājs saredz displejā un uztver akustiski, pateicoties skaņai, ko salonā ieplūst caur audio sistēmas skaļruņiem.
Mercedes – AMG GT 63 S E-Performance cena nav atklāta, taču par tehniski līdzīgo SL 63 S E Performance prasa 223 720 eiro.
Foto: Mercedes-AMG
Foto: Mercedes-AMG
Foto: Mercedes-AMG
Foto: Mercedes-AMG
Foto: Mercedes-AMG
Foto: Mercedes-AMG
Foto: Mercedes-AMG
Foto: Mercedes-AMG
Foto: Mercedes-AMG