Mercedes – Benz pastāsta par G-580 EQ, elektrisko apvidnieku, kas iepazīšanās versijā Edition One maksās aptuveni 200 000 eiro.
No iekšdedzes motoru versijas G-580 EQ atšķiras ar nedaudz paaugstinātu motora pārsegu, resti, kas iegūst izgaismotu LED rāmi par piemaksu un aizmugures riteņu arkām, kurās iestrādāts Air Curtains – spraugas gaisam, kas uzlabo aerodinamiku. Sērijveidā arī tonēti sānu un aizmugures stikli, Matrix-LED (Multibeam) lukturi, jumta spoileris. Uz aizmugures durvīm var būt taisnstūra „rezerves riteņa” kaste (piemaksa), kur šajā gadījumā uzglabā uzlādes kabeļus, sniega ķēdes vai kādus citus piederumus.
Salonā 12,3 collu instrumentu displejs un tikpat liels skārienekrāns multividei, G klasei raksturīgās apaļās ventilācijas sprauslas un neiztrūkstošais satvēriena rokturis pasažiera priekšā. Pēc izvēles pieejami divi papildu 11,6 collu skārienekrāni aizmugurē, kuros varat skatīties filmas vai sērfot tīmeklī, turklāt pieejama arī video kamera, lai braucēji varētu dokumentēt skaistus maršrutus vai savas emocijas.
„Uz borta”arī citas pārbaudītas vērtības, piemēram, paplašinātā realitāte vieglākai apkārtējās situācijas kontrolei vai „caurspīdīgais motora pārsegs” kas nodrošina virtuālu skatu zem transportlīdzekļa priekšpuses.
Piedziņu nodrošina četri pastāvīgā magnēta sinhronie motori (PSM) ar kopējo jaudu 432 kW (587 Zs) un griezes momentu 1164 Nm. 100 km/h elektriskais Geländewagen sasniedz 4,7 sekundēs – par 0,4 sekundēm lēnāk nekā AMG iekšdedzes motoru modelis. Nebūt ne slikti, ja zinām, ka G-580 EQ ir par pustonnu smagāks, pašmasai pārsniedzot 3 tonnas.
Katrs motors tiek kontrolēts atsevišķi un izmantojot virtuālos bloķētājus, var nodrošināt maksimālu saķeri ar ceļa virsmu vai pat veikt G-Turn – apgriešanos uz vietas. Arsenālā arī bezceļa G-Steering funkcija, kas samazina pagrieziena rādiusu un G-Roar funkcija, kas simulē V8 motora skaņu.
Bezceļos G 580 EQ var pievarēt 45 grādu slīpumus un saglabā stabilitāti sānu nogāzēs līdz 35 grādiem. Uzbraukšanas leņķis ir 32 grādi, nobraukšanas leņķis 30,7, klīrenss – 248 milimetri. Šķērslis nebūs arī strauti un nelielas upītes, ja vien to dziļums nepārsniedz 850 mm.
116 kilovatstundu litija jonu vilces akumulators integrēts rāmī un to aizsargā izturīgs korpuss un papildu apakšas aizsardzība no kompozītmateriāla. Akumulators nodrošina līdz 432 kilometru nobraukumu WLTP ciklā un atbalsta uzlādi ar jaudu līdz 200 kW.
Ražotājs norādījis, ka no 10 līdz 80 procentiem, enerģijas krājumus var papildināt 32 minūtēs, turklāt to atgūst arī rekuperācijas ceļā (līdz pat 217 kW), regulējot šo procesu vairākās pakāpēs.
Edition One modelis maksās aptuveni 200 000 eiro, pamata versija, ko sola vēlāk, būšot par vairākiem desmitiem tūkstošu eiro lētāka.