Pekinas autoizstādē Toyota ieradusies ar diviem jaunumiem, kas uz konveijera stāsies jau šogad.
Ar elektrību darbināmie krosoveri bZ3C un bZ3X izstrādāti sadarbībā ar Ķīnas partneriem un ir paredzēti Ķīnas tirgum, uzsvaru liekot uz gados jaunāku pircēju loku. Tehniskos raksturlielumus ražotājs neatklāj, vien norāda, ka abus vieno kopīga platforma.
Krosoveru bZ3C, kas atšķiras ar kupejveida virsbūvi, Toyota palīdzēja izstrādāt FAW un BYD, bet bZ3X ir standarta SUV, kas veidots sadarbojoties ar GAC inženieriem.
Abi jaunumi izceļas ar šauriem priekšējiem lukturiem, ko savieno izgaismota diožu josla, līdzīgas formas un arī savienotiem aizmugures lukturiem, melnu panorāmas stikla jumtu, kā arī ievalcējumiem virsbūves arku un sliekšņu zonā.
Zināms, ka bZ3C un bZ3X ražošana sāksies šogad. Cena vēl nav zināma, taču par sava veida orientieri var kalpot vēl viens platformas brālis, sedans bZ3, kas tika radīts kopīgi ar FAW un BYD un ir pārdošanā kopš 2023. gada. Pamata versijā ar 184 zirgspēku elektromotoru un 517 kilometru autonomiju (CLTC) tas maksā 169,8 tūkstošus juaņu (22 350 eiro), bet 245 zirgspēku variants apvienojumā ar 65 kilovatstundu akumulatoru līdz aptuveni 616 kilometru nobraukumam pircējam izmaksās 199 800 juaņu (26 300 eiro).
Eiropas pircējiem izstrādāts krosovers bZ4X. Pamata versija ir aprīkota ar elektromotoru uz priekšējās ass, kas attīsta 150 kW (204 zirgspēkus), bet 71,4 kilovatstundu akumulators nodrošina sniedzamību līdz 516 kilometriem WLTP ciklā. Latvijā bZ4X cena sākas no atzīmes 44 000 eiro.
bZ3C Foto: Toyota
bZ3C
bZ3C
bZ3C