Inženieriem izdevies atrast risinājumu īpaši ātram uzlādes procesam, kas ievērojami samazinās laiku, kas šobrīd jāpatērē gaidot kamēr uzlādēsies jūsu elektroautomobiļa akumulators tālākajam ceļam.
Ķīnas autobūves uzņēmuma Geely sastāvā ietilpstošais zviedru Polestar kopā ar ātrās uzlādes akumulatoru pionieri StoreDot strādā pie īpaši ātra uzlādes procesa, kas likvidētu daudziem tik nepatīkamo dīkstāves laiku elektroautomobiļa bateriju uzlādes laikā.
Tiek ziņots, ka šim nolūkam izmanto Polestar 5 prototipu ar eksperimentālu 77 kWh akumulatoru, kura konstrukcijā dominē silīcija elementi. Inženieriem izdevies pilnībā funkcionējoša elektroautomobiļa akumulatoru uzlādēt no 10 līdz 80 procentiem tikai 10 minūtēs, turklāt tiek atzīmēts, ka 77 kWh bateriju var potenciāli palielināt līdz 100 kWh, kas nākotnē 10 minūšu laikā vidēja izmēra elektromobiļa darbības rādiusu palielinātu par 320 kilometriem.
Pārsteidzošs ir arī atklājums, ka uzlādes laikā jauda nevis krītas, kā tas ir parasti, bet gan paliek nemainīga vai pat palielinās. Tā eksperimenta laikā noskaidrojās, ka sākot uzlādi ar 310 kW, uzlādes procesa beigās jauda sasniedza maksimālo vērtību, kas pārsniedz 370 kW, un tā tas notiek visu laiku, kamēr atrodaties uzlādes zonā no 10 līdz 80 procentiem.
XFC testu realizēja Polestar un StoreDot inženieri, lai demonstrētu XFC akumulatoru tehnoloģijas piemērotību nākotnes Polestar transportlīdzekļiem. StoreDot jaunajā XFC tehnoloģijā tiek izmantotas šūnas, kurās dominē silīcijs ar enerģijas blīvumu, kas ir salīdzināms ar jaunākajām NMC šūnām. Tiem nav nepieciešamas nekādas īpašas dzesēšanas sistēmas transportlīdzeklī. Tajā pašā laikā svars tiek saglabāts vai pat samazināts. Ne mazāk svarīgas īpašības ir arī augsta pārstrādājamības pakāpe un vienkārša apkope.
Tests pierādījis, ka XFC tehnoloģija ir savietojama ar mūsdienu līdzstrāvas uzlādes infrastruktūru, kur arvien biežāk tiek uzstādītas uzlādes stacijas ar jaudu 350 kW vai vairāk.
Foto: Ekrānbilde no Youtube.com