Britu luksuss automašīnu ražotājs pamazām atsakās no saviem leģendārajiem dzinējiem, kas ilgus gadus bija viens no svarīgākajiem elementiem Bentley automobiļu konstrukcijā.
Varenais 6,0 litru divpadsmit cilindru W12 šobrīd pieejams tikai ekskluzīvajos Mulliner sporta automobiļos, bet tuvākajā nākotnē par vēsturi kļūs arī 4,0 litru divu turbīnu V8 agregāts.
Mediji vēsta, ka Bentley jau šogad Apvienotajā Karalistē, Eiropā un Tuvajos Austrumos pārtrauks ar V8 motoru aprīkotu Continental GT kupeju, Continental GTC kabrioletu un Flying Spur sedanu pārdošanu, kā vienīgo izvēli pircējam šajā jomā atstājot Bentayga krosoveru.
Bentayga astoņu cilindru motors pagaidām paliks, taču pārējiem modeļiem to svītros, tādēļ pircējam vēl ir nedaudz laika līdz pasūtījumu pieņemšanas oficiālajam noslēgumam jūnijā, kā arī neliela cerība pēc tam – līdz brīdim, kamēr dīleri izpārdos pēdējos noliktavās ievestos eksemplārus.
Citos tirgos atteikšanās no V8 motora notiks vēlāk. Ziemeļamerikā to atzīmē ar Continental GT, Continental GTC un Flying Spur īpašo versiju Edition 8, ko veidojuši Mulliner speciālisti. Šādam modelim Blackline ārējā apdare, 22 collu riteņi 5 vai 10 soieķu dizainā, Comfort sēdekļi, Bentley firmas rotējošais displejs viduskonsolē un polsterējums ar kontrasta nošuvēm. Klienti varēs izvēlēties sev vēlamo eksterjera krāsu no vairāk nekā 60 Mulliner paplašinātā krāsu klāsta toņiem, un tiem būs ekskluzīvs Palm Fluting sēdekļa dizains, kāds līdz šim Bentley automašīnām nebija piedāvāts.
Kopš 4,0 litru V8 dzinēja ieviešanas 2012. gadā ir uzbūvēti vairāk nekā 53 000 ar V8 aprīkotu Continental GT, GTC un Flying Spurs, savukārt 6,0 litru Twin Turbo W12 motoru divos gadu desmitu laikā saņēmuši vairāk nekā 105 000 Bentley.
Foto: Bentley