Krievijas mediji vēsta, ka aprīlī pieprasījums pēc populārākajiem Ķīnas autobūves produktiem krities, kas ražotājiem licis ķerties pie atlaidēm.
Pēc rietumu autoražotāju aiziešanas no Krievijas tirgus, radušos tukšumu ar skubu metās aizpildīt ķīniešu markas. Elektroautomobiļu segmentā tie dominē pilnībā, bet ar iekšdedzes motoriem aprīkotu automobiļu piedāvājumā zaudē vien Krievijas lielākajam autoražotājam AvtoVAZ.
Neraugoties uz labvēlīgo situāciju, aprīlī tomēr samazinājušies “lielā ķīniešu trijnieka” – Haval, Chery un Geely – pārdošanas apjomi, raksta izdevums Motor.ru. Segmenta līderis Haval, salīdzinot ar 2024. gada martu, zaudējis 10 procentus pircēju, aprīlī pārdodot 14,6 tūkstošus automašīnu, pieprasījums pēc Chery automobiļiem sarucis par četriem procentiem līdz 12,9 tūkstošiem automašīnu, savukārt Geely zaudējis pat 24 procentus, pieprasījumam sarūkot līdz 11,5 tūkstošiem eksemplāru.
Aprīlī populārākā izvēle no ārzemju markām bijusi Haval Jolion – salīdzinoši lēts (pārvēršot no rubļiem 20 000 EUR) ķīniešu krosovers, ko iegādājušies 6100 pircēju. Vispieprasītākais bijis Lada Granta (19 421 vienības), kam seko Lada Vesta (13 276) un jau pieminētais Haval Jolion (6100).
Vēl pirmajā desmitā ir Lada Niva Travel, Lada Niva Legend, CheryTiggo 7 Pro Max, Chery Tiggo 4 Pro, Omoda C5, Geely Monjaro un Haval M6.
Elektroautomobiļu segmentā līderis ir Zeekr (745), FAW (303) un Krievijā ražotie pārzīmolotie ķīniešu elektromobili, ko pārdod ar Evolute (203) nosaukumu.
Foto: Ekrānbilde no Youtube.com