Viļņā prezentē auto pēcpārdošanas tehnoloģiju un pakalpojumu industrijas izstādi “Automechanika 2024.” Tā notiek reizi divos gados un šogad tā būs no 10. līdz 14. septembrim Vācijas pilsētā Frankfurtē.
Autobūves industrijā pieaug elektriskā transporta īpatsvars, arvien patstāvīgākas kļūst autonomās braukšanas tehnoloģijas, kā arī dienas kārtībā ir ilgtspējas un vides saglabāšanas jautājumi – tas jūtams arī pēcpārdošanas tirgū. Tāpēc izstādes tēma šī gada izstādei ir “Braukšanas Transformācija” un īpašu uzmanību veltīs diskusijām par digitalizācijas ietekmi auto tirgus attīstībā, kā arī inovāciju un ilgtspējas kursa ievērošanu gan auto rūpniecības, gan pēcpārdošanas – apkopju un remonta jomās.
Izstādes “Automechanika Frankfurt” direktors Olafs Mushofs Viļņā notiekošajā preses konferencē stāstīja, ka izstāde piedāvā iespēju satikties nozares profesionāļiem, gan piedaloties kā apmeklētājam, gan prezentējot savu uzņēmumu izstādes stendā. Viņš arī paredz, ka šogad izstādes vēriens atgriezīsies pirms pandēmijas mērogā. Plānots, ka 320 000 kvadrātmetru platībā savu produkciju vai pakalpojumus izrādīs vairāk nekā 4000 kompānijas no 80 valstīm. Izstāde tiks organizēta pa sekojošām produktu un pakalpojumu grupām:
- Daļas un komponentes;
- Diagnostika un remonts;
- Riepas un riteņi;
- Virsbūve un krāsas;
- Auto mazgāšana, tīrīšana un kopšana;
- Eļļas, lubrikanti un degvielas;
- Piederumi un pielāgošana;
- Elektrība un elektronika;
- Savienojamība un autonomā braukšana.
Paredzēta arī plaša izglītojošu semināru un praktisko nodarbību programma, inovāciju un jauno mehāniķu konkurss, kā arī izklaidējošas aktivitātes un klasisko automobiļu rallijs. “Automechanika Frankfurt” ietvarā notiks arī B2B elektrisko automobiļu izstāde, kurā būs arī 11 Ķīnas kompānijas. Savukārt halles ārpusē tiks izveidots nākotnes mobilitātes parks, kurā varēs iepazīties ar dažādiem nākotnē sagaidāmiem pārvietošanās risinājumiem – kravas un pasažieru transportlīdzekļiem, to uzpildes un uzlādes iespējām.
iAuto redakcija izstādi apmeklējusi vairākkārt. Komentē portāla redaktors Māris Ozoliņš: “Automechanika Frankfurt ir profesionāla izstāde un orientēta uz biznesa sakaru veidošanu, tāpēc nozares uzņēmēji jau laicīgi zina par to. Līdz ar to drīzāk ir jautājums vai šogad braukt vai nebraukt, ņemot vērā to, ka katrā reizē var atrast sev interesējošas nianses un tēmas. Par mīnusiem runājot, nosaukums vēsta, ka tā ir starptautiska auto nozares izstāde, bet to apmeklējot ir jūtams, ka tā ir orientēta galvenokārt uz Vācijas tirgu, tāpēc diskusijās un semināros vācu valodu nākas dzirdēt vairāk nekā gribētos.”
Automechanika Frankfurt direktors Olafs Mushofs Foto: iAuto.lv