Viens no minheniešu svarīgākajiem modeļiem piedzīvojis modernizāciju saskaņā ar iepriekš apstiprinātu plānu, lai jau jūlijā varētu stāties uz konveijera modernākā izpildījumā.
Kopš 1975. gada ražotās 3.sērijas jaunākā paaudze ieradās 2019.gadā, 2022.gadā tā piedzīvoja modernizāciju, bet šogad ražotājs to atjaunojis vēlreiz, mazāk domājot par izskatu, vairāk pievēršoties tehnikai.
Patiesībā izskats palicis tāds pats, izvēlei pievienojot vien divas jaunas virsbūves krāsas un 19 collu BMW Individual riteņu diskus Y spieķu dizainā, toties salonā uzreiz pamanīs jauno, ar ādu apvilkto sporta stūri ar sērijveida pārslēgsvirām un uzlaboto iDrive multimediju iekārtu, kas saņēmusi BMW 8.5 programmatūras atjauninājumus. Pamainīts ventilācijas deflektoru un dažu salona dekoru izskats, pievienoti jauni salona izgaismojuma un sēdekļu pārvalku varianti, klimatkontrolei u.c. nepieciešamākajām funkcijām vairs nebūs pogu, pārvaldi uzticot skārienekrāna apakšā izdalītai simbolu līnijai vai balss vadībai. Kādam droši vien patiks tas, ka komforta izgaismojums uz durvju atvēršanu vai ienākošo zvanu prot reaģēt ar neuzkrītošu pulsāciju.
Motoru palete ietver četrus benzīna un tikpat daudz dīzeļa dzinējus, divlitru agregātiem aptverot jaudas diapazonu no 150 līdz 286 zirgspēkiem. Gan benzīna, gan dīzeļdzinēji ir papildināti ar 48 voltu starteri-ģeneratoru, kas dod īslaicīgu jaudas pieaugumu par 11 zirgspēkiem, visos gadījumos strādājot apvienojumā ar 8-pakāpju Steptronic pārnesumkārbu.
Uzlādējamās PHEV pilnpiedziņas versijas 330e xDrive sniedzamība elektriskā režīmā pieaugusi līdz 101 (sedans) un 91 (universāls) kilometriem. To nodrošina 292 Zs jaudīgā automobiļa 19,5 kilovatstundu baterija, iepriecinot savus pircējus, kas iepriekš (pirms feislifta) varēja paļauties teju uz pusi mazāku attālumu elektriskā režīmā. Ražotājs ir uzlabojis uzlādēšanas tehnoloģiju un tagad pie trīsfāzu 11 kW pieslēguma pietiks ar 2,15 stundām, lai pilnībā izlādēta baterija rādītu 100%.
Ražotājs atgādina, ka priekšējās sadursmes brīdinājums, ātruma asistents un parkošanās sensori jau bija iekļautas 2022. gada facelift programmā, bet atpakaļskata kamera, atpakaļgaitas asistents un mākoņa navigācijas sistēma tagad būs daļa no standarta aprīkojuma. Par piemaksu pieejams stūrēšanas un joslas uzturēšanas palīgs, aktīvā kruīza kontrole ar stop & go funkciju un Parking Assistant Plus.
Vācijā modernizētā 3.sērijas sedana cena būs vismaz 46 400 eiro, par universālu prasīs par 1300 eiro vairāk (47 700 eiro).
Foto: BMW