Speciālisti no ASV Caresoft Global izpētījuši Ķīnas uzņēmuma BYD ražoto elektriskās piedziņas modeli Seagull un nonākuši pie ASV un rietumu autoindustrijai neiepriecinošiem secinājumiem.
Seagull ir BYD lētākais elektromobilis ar sākumcenu Ķīnā jau par 69 800 juaņu (9800 dolāru), to piedāvā arī citos tirgos un nākamgad to gaida Eiropā. Ķīnas hečbeks pretendē uz lētāko piedāvājumu visur, kur tas parādās, bet, kā viņiem tas izdodas? Caresoft Global bija aizdomas, ka tas iespējams vien izmantojot lētus materiālus un lētus risinājumus, taču ekspertiem nācās vilties.
Caresoft Global atzina, ka pēc dažiem kritērijiem lētais Ķīnas modelis apsteidz daudz dārgākus modeļus no ASV. Piemēram, apdares materiāli ir ļoti pieklājīgi, komplektācija ietver sešus drošības spilvenus, disku bremzes aizmugurē un stabilizācijas sistēmu (apskatā bija nedaudz dārgākā versija par 12 000 dolāru), bet trokšņu izolācija nav sliktāka kā vidējās klases elektromobiļiem. Turklāt tas pats sakāms arī par tehniku – Seagull pašmasa ir tikai 1240 kg – par 400 kg mazāk nekā Chevrolet Bolt EV, kas ķīniešu elektromobilim ļauj sasniegt lielāku sniedzamību pat ar mazāku akumulatoru. Automašīna labi turas uz ceļa, darbojas klusi un, lai arī nav tik enerģiska kā citi EV, neizjūt nekādas problēmas ar iekļaušanos automaģistrāles satiksmē.
BYD ir izdevies kvalitatīvs produkts par zemu cenu, ko ASV nebūtu iespējams uzražot, turklāt, kā izteicies Caresoft Global prezidents un bijušais General Motors galvenais inženieris Terijs Vojčovskis, BYD Seagull ienākšana tirgū ir trauksmes zvans ASV autobūves nozarei – amerikāņu atpalicība nav izskaidrojama tikai ar augstām darbaspēka izmaksām – vēl būtiskāka ir tehnoloģiju atpalicība, piemēram, lētu vietējā ražojuma vilces akumulatoru trūkums.
Savukārt Ķīnas koncerns ir maz atkarīgs no trešo pušu piegādātājiem: paši ražo elektromotorus, elektroniku, vilces akumulatorus un citas svarīgas sastāvdaļas.
Foto: Ekrānbilde no Youtube.com