Ford piebremzējis savas elektriskās nākotnes plānus, mainījis sākotnējos virzienus un turpmāk attīstīs visus piedziņas veidus.
Vājie elektriskā pikapa F-150 Lightning noieta rezultāti atvēruši acis arī Ford vadībai, kas intervijā vācu žurnālistiem atzinuši daļēju stratēģijas maiņu. Ford izpilddirektors Džims Fārlijs izdevumam Auto-Motor-Und-Sport pastāstījis, ka Ford nevēlas koncentrēt savu globālo modeļu klāstu tikai uz elektriskajām piedziņām – uzņēmums redz nākotni visu veidu piedziņas portfelī, lielāko uzsvaru liekot uz hibrīdpiedziņu.
Visticamāk, stratēģijas pielāgošanas fons ir Ford F-150 Lightning pikapa ierobežotie pārdošanas apjomi, raksta minētais izdevums. F-150 ir vislabāk pārdotā automašīna ASV, aptverot iekšdedzes dzinēju, hibrīda un elektriskā F-150 Lightning versijas, Kalifornijā 85 procenti no pārdotajiem F-150 ir elektriskais Lightning, Teksasā ir otrādi.
“Mēs redzam līdzīgus efektus pārējā pasaulē,” Fārlijs uzsvēris, tādēļ Ford nesteigsies ar pilnīgu pāreju uz elektrisko piedziņu.
Ar savu stratēģijas pielāgošanu Ford seko General Motors, kur arī izpilddirektore Mērija Barra ir uzsvērusi hibrīda iekšdedzes dzinēju nozīmi vismaz turpmākajos gados.
ASV automobiļu giganti iebilst pret ASV administrācijas “Zaļo darījumu”, kas elektromobiļu ieviešanu cenšas stimulēt ar daudzmiljonu finansēšanas programmām. Vēl viens iemesls piesardzībai ir novembrī gaidāmās vēlēšanas, kas Trampa uzvaras gadījumā var atnest negaidītas, taču visai prognozējamas pārmaiņas – kā zināms, bijušais prezidents ne reizi vien izteicies pret iekšdedzes dzinēju aizliegumu un, iespējams, arī izbeigtu ar nodokļiem finansētās atbalsta programmas elektromobiļiem un to uzlādes stacijām.
Foto: Ford