4 miljoni eiro, 300 km/h 10 sekundēs – Bugatti pastāsta par jauno modeli Tourbillon

Francijas hiperauto ražotājs Bugatti atklājis attēlus un informāciju par jauno modeli Tourbillon, kas nomaina Chiron. Molsheimā bāzētais uzņēmums plāno 250 eksemplārus, kas jau ir izpirkti.

 Bugatti Tourbillon ir unikāls autobūves izstrādājums, tādēļ virsrakstam varētu atrast vismaz 3-4 epitetus, kas norādītu uz tā neatkārtojamību. Piemēram, jaunā V16 spēka iekārta ir teju uz pusi vieglāka nekā 4 turbīnu W16 Veyron motors, pat neraugoties uz to, ka tā ir hibrīdiekārta, analogos (nost ar moderno ciparu tehniku) instrumentus gatavojuši izcilie Šveices pulksteņmeisteri, izmantojot 600 titāna komponentes, bet cena Vācijā (ar nodokļiem) būs aptuveni 4,5 miljoni eiro. Neraugoties uz iespaidīgo cenas pielikumu salīdzinājumā ar Veyron, visi Tourbillon jau ir rezervēti.

Tourbillon ir līdzīgs Veyron, taču tas ir tikmēr, kamēr neiedziļināmies detaļās. Patiesībā, jaunais modelis ir pilnīgi citāds, ieskaitot durvju konstrukciju un spēka iekārtu. Ja Veyron paļāvās uz vareno W16 ar četrām turbīnām, tad Tourbillon 1800 Zs palīdz sasniegt hibrīdiekārta, kur 8,3 litru Cosworth ražojuma V16 motors sadarbojas ar trīs elektromotoriem (viens iebūvēts 8-pakāpju pārnesumkārbā, divi piedzen priekšējos riteņus). Iekšdedzes motora jauda ir 1000 Zs, bet elektromotori pievieno vēl 800 Zs. Sistēmas kopējā jauda ir 1800 Zs, kas Tourbillon līdz 100 km/h ļauj ieskrieties 2 sekundēs. 200 km/h kupeja sasniedz mazāk nekā 5 sekundēs, bet 300 km/h – aptuveni 10 sekundēs. 400 km/h sasniegšanai pietiks ar mazāk nekā 25 sekundēm, kas par 7,6 sekundēm ātrāk nekā Veyron.

Tourbillon svars ir tikai 1995 kg, bet spēka iekārta (bez radiatora un dzesēšanas sistēmas) sver tikai 252 kg (Veyron motors – līdz pat 435 kg). Tas panākts izmantojot konstrukcijai oglekļa šķiedru, alumīniju, karbona-keramikas bremzes un ar 3D printeri izgatavotas detaļas. Konstrukcijā iekļauta unikālas konstrukcijas 800V 25 kilovatstundu akumulators, kas Tourbillon ar elektrību ļaus nobraukt līdz 60 kilometriem.

Salonā īsts meistardarbs ir analogie mērinstrumenti, kuru izgatavošanai izmantotas 600 titāna detaļas. Tas ir Šveices pulksteņmeistaru roku darbs un apliecinājums mūžīgām vērtībām, savukārt nodeva mūsdienām ir neliels skārienekrāns, kas kautrīgi paslēpts priekšējā panelī un parādās tikai tad, kad bez tā nevar iztikt, piemēram, parādot attēlu no atpakaļskata kameras, kad ieslēgta atpakaļgaita.

Bugatti Tourbillon piegādes klientiem netiek plānotas ātrāk par 2026.gadu, visi 250 eksemplāri, ko ražotājs solījies uzbūvēt, esot rezervēti.

 

 

Foto: Bugatti

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.