Hyundai sarīkojis sava jaunākā elektriskās piedziņas modeļa Inster pirmizrādi. Izmēros nelielā automašīna būs pieejama arī Eiropā, turklāt vairākās versijās.
Hyundai Inster ir 3,83 m garš un 1,63 m plats, kas pēc izmēriem to ierindo starp Renault 5 un Dacia Spring. Automašīna radīta uz Dienvidkorejā zināmā Casper bāzes, taču ir garāka un apveltīta ar garāku riteņu bāzi. Aizmugurējo sēdekļu atzveltnes var dalīt, bet pašu sēdekli pārbīdīt par 16 cm, iegūstot 350-1059 litru bagāžas telpu.
Hyundai uzsver, ka Inster ārpusei un interjeram izmantoti otrreiz pārstrādāti un ilgtspējīgi materiāli, piemēram, virsbūves melnajam tonim izmanto krāsvielu, kas izgatavota no atkārtoti izmantotām riepām, bet salonam izmantoti materiāli no otrreizēji pārstrādātām PET pudelēm un organiskais polipropilēns no cukurniedrēm.
Salonā arī 10,3 collu mērinstrumenti un multivides ekrāns, režīmu slēdzis pie stūres un viedtālruņa uzlādes niša viduskonsolē. Apple CarPlay un Android Auto Inster nodrošina kabelis, toties ir komforta izgaismojums ar 64 krāsu variantiem.
Hyundai elektriskais mazauto bāzes versijā iegūst 42 kWh akumulatoru un 71 kW (97 ZS) motoru, bet kā alternatīva pieejams variants ar 49 kWh akumulatoru un 85 kW (115 ZS) elektromotoru. Abos gadījumos griezes moments ir 147 ņūtonmetri. 100 km/h tie sasniedz attiecīgi 11,7 un 10,6 sekundēs, maksimālais ātrums ir 140 un 150 km/h, bet sniedzamība – līdz 300 un 355 km.
Ātrās uzlādes stacijā 10 līdz 80 procentu uzlāde iespējama pusstundas laikā, bet vehicle-to-Load-Funktion (V2L) funkcija nodrošina divvirzienu uzlāde, ļaujot apgādāt ar enerģiju arī kādu e-velosipēdu vai ar elektrību darbināmu darba rīku.
2024.gadā pircējiem kļūs pieejams Inster četrvietīgais variants, bet piecvietīgo versiju ražotājs plāno piedāvāt 2025.gadā.
Foto: Hyundai