Pogas vai skārienekrāns – vecais Volvo apspēlē visus

Pārslēgt radio stacijas, noregulēt klimatu, aktivizēt sēdekļu apsildi – kāda tehnoloģija šīs funkcijas ļauj izpildīt ātrāk, bet galvenais – drošāk.

Auto īpašnieki šobrīd dalās divās daļās – vieni jūsmo par modernajiem skārienekrāniem, otri tos neieredz ne acu galā, cerot, ka atgriezīsies vecie laiki ar pogām un kloķīšiem. Zviedru auto tematikai veltītais izdevums “Vi Bilägare” veicis eksperimentu, lūdzot lietotājus paveikt dažas vienkāršas darbības un piedāvājot testam 12 dažādu gadu izlaiduma transportlīdzekļus. Eksperimentam izmantoja, tostarp BMW iX, Ķīnas MG Marvel R, Dacia Sandero un gandrīz 20 gadus vecu Volvo V70. Testētājiem deva laiku iepazīties ar darbības principiem un tad uzdeva vairākus uzdevumus, kuru skaitā sēdekļu apsildes aktivizēšana, salona temperatūras samazināšana par diviem grādiem, ventilācijas iestatīšana uz atkausēšanu. Eksperimenta gaitā bija jāieslēdz radio un jāizvēlas noteikta stacija, jāiestata nobraukto kilometru skaits uz nulli, jānoregulē instrumentu apgaismojums uz zemāko spilgtuma līmeni un jāizslēdz centrālais displejs.

Visvieglāk vadāmais izrādījās 2005. gada Volvo V70 – četriem uzdevumiem pietika ar desmit sekundēm, kuru laikā automašīna nobrauc 306 metrus ar ātrumu 110 km/h. Otrais parocīgākais izrādījās Dacia Sandero – automašīna šajā laikā paguva nobraukt 414 metrus, bet trešais ar gandrīz vienādu distanci (417 metri) – Volvo C40.

Saraksta otrā galā Ķīnas elektroauto MG Marvel R – vadītājam bija nepieciešamas 44,6 sekundes, lai izpildītu visus uzdevumus, kuru laikā automašīna nobraukusi 1372 metrus – nepieņemami no drošības viedokļa.

Eksperti atzīmē, ka skārienekrānu “modi” aizsāka Tesla. Citi ražotāji tai sekoja, un tam ir divi iemesli. No vienas puses, tie ir stilīgi un moderni, turklāt darbojas “Teslas efekts” – uz virtuālo darbību paļaujas arī Ķīnas auto ražotāji, kas tiek uzskatīti par īpaši inovatīviem. Otrs iemesls ir ikdienišķāks: tas ietaupa automašīnu ražotāju naudu. Jo katra poga, kas nav jāprojektē un jāuzstāda, katrs kabelis, kas nav jāievelk durvīs un jāizolē, ietaupa projektēšanas pūles un ražošanas izmaksas.

Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.