Audi A6 e-tron konceptauto debitēja 2021. gada Starptautiskajā Šanhajas auto izstādē, kur tas bija pionieris inovatīvajā vidējās klases pilnībā elektrisko modeļu saimē. Tagad Audi laiž tirgū A6 e-tron kā Sportback un Avant modeļus.
Kā otrajam uz PPE (Premium Platform Electric) elektroauto platformas izgatavotajam modelim, šim vidējā izmēra automobilim piemīt jau pazīstamās produkta priekšrocības – veiktspēja, sniedzamība, efektivitāte un uzlāde. Tas ir arī pirmais platformas modelis ar plakanas grīdas koncepciju. A6 e-tron un S6 e-tron būs iespējams pasūtīt, sākot no 2024. gada oktobra vidus.
Virsbūves izsmalcinātajā dizainā uzsvars ir likts uz dinamismu, progresivitāti un eleganci. Automobiļa priekšpuse ir vienlaikus harmoniska un izteiksmīga. Pateicoties dienas gaitas lukturu šaurajam dizainam un platajai radiatora restei, A6 e-tron uz ceļa izskatās lēzens un plats. Slēgto un apgriezto Singleframe radiatora resti ieskauj melnas krāsas detaļas, tādējādi atspoguļojot atšķirīgo e-tron modeļu dizaina valodu. Priekšējie lukturi un citi funkcionālie elementi, tostarp uzlabotās autovadītāja asistentu sistēmas (Advanced Driver Assistance System – ADAS) sensori un gaisa ieplūdes atveres, ir integrēti tumšajās detaļās, padarot tos gandrīz neredzamus.
A6 e-tron dinamiskā jumta līnija balstās uz jaudīga pamata ar zemu virsbūves augstumu. quattro raksturīgie uzpūstie sāni ir kontūras, kas ar savu skulpturālo un muskuļoto formu izceļ quattro piedziņu.
Labākais savā klasē: izcila aerodinamika
Izcila aerodinamika ir viens no galvenajiem elementiem, kas veido ilgstošo Audi panākumu vēsturi. Arī tādi aerodinamiski veiksmīgi modeļi kā Audi 100 (C3) un Audi 80 (B3) pieder vidējā izmēra segmentam.
Trešās paaudzes Audi 100 leģendārās cw vērtības dēļ to dēvēja par “visu klašu aerodinamikas pasaules čempionu”. Ar cw vērtību 0,30 Audi 1982. gadā pārspēja savus konkurentus un paveica to vēl vairākus gadus. Šodien šajā veiksmes stāstā Audi A6 e-tron veic jaunu ierakstu.
Jaunā Audi A6 e-tron sportiskais dizains un konfigurācija veicina tā izcilo aerodinamiku un Sportback modelim nodrošina īpaši zemu cw vērtību – 0,21, padarot to par Audi ar visu laiku labāko aerodinamiku un pat par visaerodinamiskāko automobili visā Volkswagen grupā. Arī Avant modelis sasniedz ļoti labu cw vērtību – 0,24, ierindojot to starp labākajiem savā segmentā.
Inovatīva apgaismojuma tehnoloģija
Ar jauno Audi A6 e-tron modeli Audi izceļ savu vadošo lomu apgaismojuma dizaina un tehnoloģiju jomā, kas ir būtiska Audi DNS sastāvdaļa. Priekšējiem un aizmugurējiem lukturiem ir trīsdimensiju dizains, un tie piedāvā digitālus gaismas parakstus, apvienojot fizisko un digitālo pasauli. Priekšpusē Audi A6 e-tron saimes automobiļi piedāvā digitālos dienas gaitas lukturus ar LED tehnoloģiju, kas pieejami papildaprīkojumā, kā arī otrās paaudzes digitālos OLED aizmugurējos lukturus.
A6 e-tron aizmugurējā daļa, kurai ir aptuveni 45 segmenti uz katru digitālo OLED paneli, arvien vairāk pārtop par displeju. Tas nodrošina Car-to-X komunikāciju un uzlabo satiksmes drošību.
Otrās paaudzes digitālajos OLED aizmugurējos lukturos desmit OLED paneļi ar 450 segmentiem izmanto īpaši izstrādātu algoritmu, lai vairākas reizes sekundē ģenerētu jaunu attēlu. Aktīvais digitālais gaismas paraksts arī iezīmē turpmāko Audi apgaismojuma tehnoloģijas attīstību.
Audi MMI panorāmas displejs un digitālie ārējie spoguļi
Audi A6 e-tron salons ir konsekventi pielāgots lietotāju vajadzībām. Trīsdimensiju un augsta kontrasta dizains apzināti izvieto elementus priekšplānā vai fonā, radot pasažieriem pielāgotu telpisko dizaina un ergonomikas arhitektūru. MMI panorāmas displejs ar izliektu dizainu un OLED tehnoloģiju sastāv no 11,9 collu Audi virtuālās vadītāja informācijas sistēmas un 14,5 collu MMI skārienjutīgā displeja. Kopā ar 10,9 collu MMI priekšējā pasažiera displeju tas veido digitālu skatuvi ar vizuāli skaidru dizainu. Privātuma režīms (Active Privacy) ļauj blakussēdētājam brauciena laikā baudīt izklaides saturu, piemēram, skatīties filmas vai straumēt seriālus, nenovēršot autovadītāja uzmanību.
Informācijas un izklaides sistēma izmanto Android Automotive OS kā operētājsistēmu. A6 e-tron saturs tiek atjaunināts, izmantojot attālinātus atjauninājumus. Tādas lietotnes kā YouTube ir pieejamas, izmantojot Audi lietotņu veikalu trešo pušu lietotnēm, kas ir integrēts tieši MMI un kura lietošanai nav nepieciešams viedtālrunis.
Optimālu skaņu nodrošina Bang & Olufsen Premium skaņas sistēma ar galvas balstos izvietotiem skaļruņiem. Ļoti efektīvs pastiprinātājs darbina 20 skaļruņus ar 830 vatu jaudu.
Iespaidīga sniedzamība un uzlādes veiktspēja
Jaudīgi, kompakti un ļoti efektīvi elektromotori un litija jonu akumulators, kas nesen izstrādāts PPE platformas vajadzībām un sastāv no divpadsmit moduļiem un 180 prizmatiskiem elementiem ar kopējo bruto ietilpību 100 kWh (94,9 kWh neto), nodrošina vairāk nekā 750 kilometru (A6 Sportback e-tron) un vairāk nekā 720 kilometru (A6 Avant e-tron) elektrisko sniedzamību. Ar sistēmas jaudu līdz 270 kW A6 Sportback/Avant e-tron performance modeļos jaunais Audi A6 e-tron nodrošina sportiskas braukšanas pieredzi, ar ko Audi ir plaši atpazīstams. Audi A6 e-tron performance no nulles līdz 100 km/h paātrinās 5,4 sekundēs. Tā maksimālais ātrums ir 210 km/h. S6 e-tron sistēmas jauda ir 370 kW (405 kW ar starta kontroli).
S6 Sportback e-tron un S6 Avant e-tron no 0 līdz 100 km/h paātrinās 3,9 sekundēs. Maksimālais ātrums ir 240 km/h. Elektriskā sniedzamība pārsniedz 670 kilometrus (S6 Sportback e-tron) un 640 kilometrus (S6 Avant e-tron).
Pateicoties 800 voltu tehnoloģijai un maksimālajai standarta 270 kW līdzstrāvas uzlādes jaudai, ar Audi A6 e-tron ir iespējams veikt akumulatora uzlādi īsas apstāšanās laikā. Tas nozīmē, ka ar A6 Sportback e-tron performance atbilstošā uzlādes stacijā (High Power Charging, HPC) var veikt uzlādi vien desmit minūtes, lai iegūtu līdz pat 310 kilometru sniedzamību. Uzlādes stāvoklis (SoC) 21 minūtes laikā palielinās no 10% līdz 80%.
Audi A6 e-tron efektivitāti un sniedzamību palīdz palielināt uzlabotā rekuperācijas (reģeneratīvās bremzēšanas) sistēma. Šī sistēma spēj apstrādāt aptuveni 95% ikdienas bremzēšanas procesu.
Sākot šo modeļu pārdošanu, to standarta aprīkojumā būs arī Park assist plus, atpakaļskata kamera, uz ceļa zīmēm balstīta ātruma ierobežošanas sistēma, uz kamerām balstīta ceļa zīmju atpazīšanas sistēma, adaptīvā kruīza kontrole, Park assist plus ar distances attēlošanu, kā arī sistēma, kas brīdina autovadītāju par uzmanības novēršanu un miegainību.
Foto: Publicitātes foto