Xiaomi starts autobūves nozarē – vairāk nekā 8000 eiro zaudējums uz katru auto

Neraugoties uz lielo pārdoto automobiļu skaitu, pēc otrā ceturkšņa rezultātu apkopošanas Xiaomi spiests konstatēt, ka zaudējumi uz katru auto sasniedz 8250 eiro.

Ķīnas tehnoloģiju uzņēmums Xiaomi sper pirmos soļus autobūves nozarē, taču ceļa sākums nav viegls – pagaidām vien zaudējumi, kas saskaņā ar Business Insider datiem ir 9200 USD (apmēram 8250 eiro) par katru pārdoto SU7 vai kopumā rēķinot – gandrīz 226 miljoni eiro.

Ražotājs saglabā optimismu, jo uzskata, ka tas ir tikai laika jautājums, kad autobūves projekts nesīs pelņu. Xiaomi pirmais modelis, elektriskais sedans SU7, ir labi pieprasīts jau līdz ar pārdošanas sākumu, otrajā ceturksnī pārdoti 27 307 automobiļi, turklāt jau pirmajās pārdošanas dienās saņemti 90 000 pasūtījumi.

Savā ceturkšņa atskaitē ražotājs raksta, ka ir ceļā, lai sasniegtu savu mērķi – 100 000 piegādātu auto jau novembrī.  Šim nolūkam rūpnīcā kopš jūnija ir ieviestas dubultās maiņas.

Tālākie plāni nav noslēpums – 120 000 SU7 līdz 2024. gada beigām, tomēr Citibank eksperti uzskata, ka Xiaomi autobūves projekts kļūs pelnošs vien tad, kad uzņēmums spēs saražot 300 līdz 400 tūkstošus automobiļu.

Arī Eiropā Xiaomi tiek gaidīts ar nepacietību, taču nāksies apbruņoties ar pacietību – pagaidām SU7 pieprasījums ir tik liels, ka pietiek vien Ķīnas tirgum.

Ķīnā SU7 ir pieejams ar 220 kW (299 ZS) vai 495 kW (673 ZS) jaudu, gaitas rezervei sniedzoties līdz 830 kilometriem pēc Ķīnas CLTC metodikas.

Foto: Xiaomi

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.