Toyota un BMW stiprina sadarbību, lai veidotu ūdeņraža sabiedrību

Toyota Motor Corporation (Toyota) un BMW Group (BMW) parakstījušas vienošanos par sadarbības stiprināšanu, lai veidotu ūdeņraža sabiedrību un panāktu vispārēju oglekļa neitralitāti. Abi uzņēmumi plāno kopīgi izstrādāt degvielas šūnu sistēmu un uzlabot infrastruktūru.

2011.gada decembrī Toyota un BMW parakstīja vienošanos par vidēja termiņa sadarbību vides tehnoloģiju jomā un jau vairāk nekā desmit gadus kopā veicina vides tehnoloģiju, tostarp degvielas šūnu sistēmas un sporta auto, izstrādi. Abiem uzņēmumiem ir vienots redzējums par ūdeņraža sabiedrību, un tie gatavojas paātrināt tehnoloģisko inovāciju radīšanu degvielas šūnu jomā.

Vairāk vieglo auto ar degvielas šūnu sistēmu

Toyota un BMW kopā izstrādā trešās paaudzes degvielas šūnu sistēmu, kas tiks uzstādīta abu uzņēmumu modeļos, lai nodrošinātu plašāku šīs tehnoloģijas elektroauto (FCEV) klāstu. Sperot pirmo soli, BMW plāno 2028.gadā laist klajā savu pirmo sērijveida FCEV.

Abi uzņēmumi veidos sinerģiju izstrādes un iepirkumu jomā, kā arī samazinās izmaksas, apvienojot spēka agregātus, lai paplašinātu komerciālo un pasažieru auto pieprasījumu. Partnerība padarīs pieejamākus FCEV, un tas sekmēs ūdeņraža sabiedrības izveidi.

Ilgtspējīgs ūdeņraža piegādes tīkls

Gan Toyota, gan BMW uzskata, ka ūdeņraža sabiedrības radīšanā būtiska ir sadarbība ar līdzīgi domājošiem partneriem. Tā kā agrīnā ūdeņraža popularizēšanas stadijā ir jāizveido pieprasījuma klasteri, abi uzņēmumi, pirmkārt, organizēs ilgtspējīgu ūdeņraža piegādi, radot pieprasījumu un cieši sadarbojoties ar ūdeņraža ražošanas uzņēmumiem. Otrkārt – sekmēs izplatīšanas un uzpildes infrastruktūras veidošanos, lai nodrošinātu stabilu ūdeņraža piegādi un samazinātu izmaksas.

Toyota prezidents Koji Sato saka: “Mēs esam gandarīti, ka BMW un Toyota partnerība ir iegājusi jaunā posmā. Ilgā sadarbība apliecina, ka auto ir abu mūsu uzņēmumu sirdslieta, un mēs uzskatām, ka nākotne ir tehnoloģiju atvērtībā un ka oglekļa neitralitāti var panākt ar daudzceļu pieeju. Pamatojoties uz šīm kopīgajām vērtībām, mēs padziļināsim sadarbību tādos aspektos kā nākamās paaudzes degvielas šūnu sistēmu izstrāde un infrastruktūras paplašināšana. Mēs kopā ar BMW un citu nozaru partneriem darīsim visu, lai nākotnē sabiedrība balstītos uz ūdeņraža enerģiju.”

BMW AG valdes priekšsēdētājs Olivers Cipse saka: “Šis ir pagrieziena punkts auto vēsturē: globāls premium klases ražotājs gatavojas piedāvāt pirmo sērijveida degvielas šūnu transportlīdzekli. Ar ūdeņradi darbināms un mūsu partnerības gara vadīts, tas uzskatāmi demonstrēs, kā tehnoloģiskais progress veido nākotnes mobilitāti. Un tas aizsāks ievērojama pieprasījuma ēru pēc degvielas šūnu elektroauto.”

Savos centienos panākt oglekļa neitralitāti Toyota kā galveno enerģijas avotu ir pozicionējusi ūdeņradi un sadarbībā ar daudziem partneriem ir attīstījusi iniciatīvas ūdeņraža ražošanā, transportēšanā, uzglabāšanā un izmantošanā.

Toyota tiecas būt par līderi, īstenojot vietējā līmenī sakņotu pārvaldību, kas atbilst katra reģiona tirgus īpatnībām un sabiedrības vajadzībām. Turpinot virzīties uz priekšu, mēs turpināsim apmierināt cilvēku vajadzības katrā reģionā, koncentrējoties uz daudzceļu pieeju, kas ietver FCEV, BEV, HEV un PHEV, un tā turpinot mazināt CO2 emisiju.

Foto: BMW

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.