Pasaules ceturtais lielākais autobūves koncerns saskāries ar nepatīkamu problēmu, jo jaunajam automašīnām arvien grūtāk atrast pircēju.
Izdevums Motor.com raksta, ka 2024. gada pirmajā pusē ASV tirgū Stellantis grupas kopējie pārdošanas apjomi samazinājušies par 16 procentiem. Ja pievēršas smalkākai statistikai, tad Jeep pārdošanas apjomi samazinājās par deviņiem procentiem, Chrysler par astoņiem, Dodge par 16, bet pieprasījums pēc Ram automobiļiem piedzīvojis iespaidīgu kritumu 26 procentu apmērā.
Pieprasījums ir vājš, tādēļ Stellantis izplatītāju krājumi pieauguši līdz nebijušiem apmēriem, dažiem transportlīdzekļiem krājot putekļus noliktavās vairāk par diviem gadiem.
Vislēnāk pārdotā Stellantis automašīna ir Alfa Romeo Giulia: vidēji šim modelim ir nepieciešamas 617 dienas, lai atrastu pircēju, Alfa Romeo Stelvio noliktavā pavada aptuveni 456 dienas, kam seko Fiat 500e ar vidējo izpildes laiku 454 dienas.
Stellantis uzskata, ka situācija ir sarežģīta uz kopējā pasaules nozares rādītāju pasliktināšanās fona, turklāt koncerns arvien vairāk saskaras ar pieaugošu konkurenci no Ķīnas autoražotāju puses.
Stellantis ir ievērojami samazinājis 2024. gada peļņas prognozi, sekojot līdzīgam paziņojumam un komentāriem, ko nesen izplatīja arī Volkswagen. Stellantis arī paziņojis, ka samazinās ražošanas apjomu un piedāvās lielas atlaides, lai atdzīvinātu savu biznesu ASV.
Foto: Stellantis