Parīzes autoizstādē pirmizrādi piedzīvojuši Leapmotor C16 un B10 – divi jaunumi, ko Ķīnas uzņēmums virza sadarbībā ar autobūves koncernu Stellantis.
Leapmotor ir kārtējais Ķīnas zīmols, kas pieteicis savu dalību Eiropas tirgū. Pārdošanā jau ir mazulītis T03 (dažos tirgos 18 900 eiro) un vidējās klases SUV C10 (36 400 eiro), bet drīzumā sekos Parīzē izrādītie C16 un B10.
Leapmotor modeļu pārdošana Eiropā oficiāli sākās 23. septembrī ar 200 izplatītājiem 13 Eiropas valstīs. Līdz 2025. gada beigām tam vajadzētu palielināties līdz 500.
Leapmotor B10 būs zīmola trešais Eiropas modelis, un tas tiks laists klajā 2025. gadā. Šī kompaktā krosovera pamatu veido Leap 3.5 platforma, tādēļ var uzskatīt, ka tas ir nākamais attīstības etaps salīdzinājumā ar C10, kas joprojām ir balstīts uz Leap 3.0 arhitektūru.
Tehniskās detaļas par izmēriem, piedziņu, akumulatoru un cenu Eiropā vēl nav paziņotas, taču zināms, ka Ķīnā B10 maksā 100 000 līdz 150 000 juaņu (12 900 – 19 300 eiro).
Leapmotor C16 ir vidējās klases krosovers. Ar saviem 4,915 mm tas ir par 17 cm garāks nekā C10, bet garenbāze abiem vienāda — 2,83 metri. Atšķirībā no piecvietīgā C10, kas konkurē tajā pašā segmentā, B16 ir sešas sēdvietas, kas izkārtotas trīs rindās. Īpašās funkcijas ietver 15,4 collu monitoru aizmugurējās rindas pasažieriem, ko var nolocīt no jumta.
Atšķirībā no radnieciskā C10, C16 tiek izmantota 800 voltu arhitektūra ātrai uzlādei un silīcija karbīda invertori zemam enerģijas patēriņam. Piedziņu nodrošina 215 kW motors uz aizmugurējās ass, bet enerģijas krājumus uzglabā LFP 68 kWh akumulators, kas nodrošina sniedzamību 520 kilometriem pēc Ķīnas CLTC standarta. Maksimālā uzlādes jauda ir 180 kW, kas teorētiski rada iespēju uzlādēt akumulatoru no 30 līdz 80% 15 minūtēs.
Foto: Stellantis
Foto: Stellantis
Foto: Stellantis