Hyundai sastāvā ietilpstošais tehnoloģiju uzņēmums Hyundai Mobis un Vācijas uzņēmums Zeiss noslēguši sadarbību interesantā projektā, kas automašīnas vējstiklu ļautu izmantot kā lielizmēra ekrānu dažādas informācijas norādēm.
Automašīnās iebūvētie ekrāni ir praktiski un daudzfunkcionāli, taču tiem ir viens būtisks trūkums: ja vēlaties pārslēgties starp izvēlēm vai vairākiem ekrāniem uz priekšu un atpakaļ, jums vienmēr ir jānovērš skatiens no ceļa. Tādā ziņā Head-up displejs ir drošāks, jo nolasot navigācijas norādes, skats no ceļa nav jāatrauj.
Head-up displeja principu, par vadītājam drošām un parocīgām informācijas norādēm, sadarbības partneri nolēmuši attīstīt tālāk ar nosaukumu “Hologrāfiskais vējstikla displejs” jeb “Holographic HUD”.
Šādā gadījumā displeji automašīnas iekšpusē kļūst nevajadzīgi, bet viss nepieciešamais sākot no navigācijas līdz videozvaniem un filmām un spēlēm pasažierim tiek parādīts uz vējstikla. Kā skaidro izstrādātāji, vējstikla priekšā tiek uzstādīts caurspīdīgs “ekrāns”, uz kura tiek projicētas visas darbības, turklāt šis slānis nedrīkst būt pamanāms, un tam jābūt tikai 0,1 mm biezam.
Šī tehnoloģija ir paredzēta, lai izmantotu vējstikla apakšējo malu, aptuveni tādā pašā augstumā kā head-up displeji, taču hologrāfiskajam HUD ir iespēja izstiepties visā loga platumā.
Papildus šīs tehnoloģijas drošības aspektam tā paver arī jaunas iespējas automobiļu ražotājiem attiecībā uz interjera dizainu. Daži ražotāji – piemēram, Tesla jau izmanto pieeju ar minimālisma elementiem (tikai viens centrālais ekrāns), tādēļ šāda dizaina piekritējiem HUD ļaus to attīstīt vēl tālāk.
Zināms, ka HUD prototips jau ir izstrādāts un masveida ražošanu paredzēts sākt 2027. gadā. Visticamāk, ka jauno tehnoloģiju pirmais iegūs kāds no Hyundai vai Kia dārgākajiem modeļiem.
Foto: Zeiss