Elektriskās automašīnas joprojām ir dārgākas nekā iekšdedzes motoru modeļi, tomēr novērots, ka cenu atšķirība kļūst mazāka.
Vācu izdevums Autobild savā rakstā paudis optimismu par cenu izlīdzināšanos starp jauniem elektriskās piedziņas automobiļiem un automašīnām ar iekšdedzes dzinējiem. Tas pamatots ar jaunāko pētījumu, ko veikuši Bohumas Automotive Research centra (CAR) speciālisti par pamatu ņemot 20 svarīgāko modeļu atlaižu programmas. Saskaņā ar šo pētījumu, oktobrī cenu starpība starp jauniem elektriskās piedziņas (BEV) un ar iekšdedzes motoriem aprīkotiem automobiļiem (ICE) turpināja samazināties. Secināts, ka elektromobiļi ar vidējo cenu 39 800 eiro ir vidēji par gandrīz 6600 eiro dārgāki nekā salīdzināmas cenas ICE automobiļi. Līdz ar to cenu starpība salīdzinājumā ar iepriekšējo mēnesi sarukusi par 920 eiro.
“Elektriskās automašīnas kļūst salīdzinoši lētākas,” izteicies pētījuma vadītājs Ferdinands Dudenhēfers, kurš sagaida līdzīgas tendences arī nākamajos mēnešos, skaidrojot tās ar autoražotāju reakciju uz gaidāmajām izmaiņām CO2 regulās, kas stāsies spēkā no 2025. gada
Šis pārmaiņas jau saskatāmas pēdējo nedēļu ziņās, piemēram, ziņojumos no Opel, Volkswagen, Mini un Tesla, kas veikuši korekcijas Corsa Electric, ID.3, Cooper Electric un Model 3 cenu līstēs.
Foto: Ekrānbilde no Youtube.com