Vairāk par 70 000 eiro un tirgū nākamgad – Hyundai piesaka elektrisko Ioniq 9 (+ FOTO)

2025. gadā Hyundai elektrisko Ioniq saimi papildinās tās lielākais modelis, vairāk nekā piecus metrus garais Ioniq 9, kas var pārvadāt līdz pat septiņiem braucējiem.

Kia EV9 tehniski līdzīgais Ioniq 9 (abi ir viena koncerna modeļi) ir 5060 mm garš, apveltīts ar 3130 mm riteņu garenbāzi un atkarībā no sēdekļu atzveltņu stāvokļa  620-1323 litru bagāžnieku. Ir arī priekšējais bagāžas nodalījums ar 52/88 litru tilpumu aizmugures riteņu/pilnpiedziņas versijām. Ioniq 9 ir pirmais Hyundai modelis, kam ir alumīnija spārni un sānu paneļi, lai samazinātu svaru un palielinātu efektivitāti.

Automašīnas salonā ar trim sēdekļu rindām un iespēju izvēlēties sešu vai septiņu sēdvietu konfigurāciju, ir izliekts panorāmas displejs no diviem 12,3 collu ekrāniem vadītāja mērinstrumentiem/multividei, pārbīdāma viduskonsole, audio sistēma ar 8 (bāzes versijai) skaļruņiem, divu zonu klimatkontrole, komforta apgaismojums, panorāmas jumts. Sešvietīgā varianta otrās rindas sēdekļus var apgriezt par 180 grādiem, tiem ir masāžas funkcija un atpūtas pozīcija ar izbīdāmiem kāju balstiem. Atpakaļskata spoguļu vietā var pasūtīt videokameras ar vēl diviem displejiem salona iekšpusē, ekstru sarakstā arī Bose mūzika ar 14 skaļruņiem. Multivides iekārtai ir Android Auto un Apple CarPlay atbalsts, balss vadība ar mākslīgo intelektu.

Atbilstoši tendencēm apdarē izmantoti videi draudzīgi un otrreiz pārstrādāti materiāli, kas iegūti no plastmasas pudelēm, vilnas un augiem, vietām izmantojot krāsu no pārstrādātām riepām. Interjers var būt pilnīgi melnā vai divkrāsu kombinācijas noformējumā.

Tāpat kā KIA EV9, arī Hyundai Ioniq 9 pamatā E-GMP platforma un 800 voltu tehnoloģija, kas uzlādējot ar 350 kW nodrošina 10-80% uzlādi 24 minūtēs. Salīdzinājumā ar EV9 100 kWh akumulatoru, Ioniq 9 tas ir aptuveni 10% lielāks, līdz ar to arī sniedzamība lielāka – līdz 620 km.

Pircējam tiek piedāvātas trīs jaudas versijas. 160 kW apvienojumā ar aizmugures riteņu piedziņu, pilnpiedziņas variants ar jau minēto 160 kW motoru aizmugurē un 70 kW motoru pie priekšējās ass, kā arī AWD Performance ar 160 kW motoru priekšā un aizmugurē. Visu trīs versiju ieskrējiens no 0-100 km/h ilgst attiecīgi 9,4, 6,7 un 5,2 sekundes, turklāt zināms, ka AWD modeļu maksimālais ātrums ir 200 km/h.

Hyundai sola arī vilkšanas jaudu līdz 2,5 tonnām.

Ioniq 9 2025. gada sākumā nonāks pārdošanā Korejā un ASV, cena vēl netiek atklāta, taču var prognozēt, ka tā būs nedaudz lielāka nekā KIA EV9, par kuru prasa vismaz 72 500 eiro.

Foto: Hyundai

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.