Ķīnas autobūves uzņēmuma Nio jaunā flagmaņa pārdošanas starts izrādījies ļoti veiksmīgs – klientus nav izbiedējusi prasītā cena aptuveni 112 000 dolāru vērtībā, jo visi 999 ET9 First Edition eksemplāri rezervēti vien dažu stundu laikā.
Salīdzinājumā ar standarta ET9, First Edition piedāvā 23 collu riteņus, panorāmas jumtu, ekskluzīvas emblēmas, citus interjera materiālus un papildu ekstras, kas uzlabo pasažieru komfortu.
Nio ET9 sāks piegādāt martā. Standarta izpildījumā 5,3 metru sedans ar 3,25 m riteņu garenbāzi piedāvā vietu četriem braucējiem, kā arī bagāžas telpu 544 l. aizmugurē un 105 l. zem priekšējā pārsega. Tehniski dāsni ekipētais sedans ir aprīkots ar elektroniski kontrolējamu šasiju un aktīvo pneimatisko piekari ar elektrohidrauliskiem amortizatoriem. Aizmugures pasažieriem garantēts īpaši augsts komforta līmenis, ko nodrošina elektriski regulējami sēdekļi, atpūtas funkcija ar pusguļus pozu, 35 skaļruņu audio sistēma, ledusskapis, atlokāmi galdiņi, multivides ekrāni u.c.
2.7 tonnas smagais elektroautomobilis izgatavots uz jaunās NT 3.0 platformas ar 900 V arhitektūru, kas sola īpaši ātru uzlādi un komplektēts ar 100 kWh bateriju, kas bez papildu uzlādes ļauj nobraukt līdz 650 km pēc Ķīnas CLTC cikla, saskaņā ar ražotāja datiem patērējot 16,2 kWh/100 km.
Divi elektromotori ar kopējo jaudu 520 kW (697 ZS) un 700 Nm griezes momentu nodrošina ieskrējienu no 0 līdz 100 km/h 4,3 sekundēs.
Tāpat kā visām Nio automašīnām, ET9 ir maināms akumulators. Par 660 000 juaņu (90 450 USD) var iegādāties automašīnu bez akumulatora, bet akumulatora maiņas pakalpojumu abonēt, maksājot 1128 juaņu (155 USD) mēnesī. Tas nozīmē, ka varat apmainīt tukšo akumulatoru pret pilnu vienā no 2850 maiņas stacijām, ko Nio iekārtojis Ķīnā vai 50, kas uzbūvētas Eiropā.
Ķīnā jaunais Nio ET9 konkurēs ar Mercedes-Maybach un jaunajiem pašmāju zīmoliem Maextro, Yangwang un Stelato.
ET9 piegādes sāksies 2025. gada martā.
Foto: Nio