2024. gadā Tesla pārdošanas rādītāji vairs nepieauga, un, lai arī kritums ir tikai 1,1 procents, elektromobiļu ražotājam tas nozīmē, ka griesti sasniegti – vismaz šajā jomā un šajā brīdī.
2024. gadā Tesla klientiem visā pasaulē piegādājis 1 789 226 automobiļu, salīdzinot ar 1 808 581 transportlīdzekli 2023. gadā, kas ir par 1,1 procentu mazāk. Kritums nav liels, taču tika pamanīts, jo līdz tam Tesla bija piedzīvojusi nepārtrauktas izaugsmes periodu. Uzņēmums sākotnēji bija prognozējis nelielu pieaugumu arī 2024. gadam, taču nespēja sasniegt šo mērķi. Iemesli ir vairāki, tostarp vājāks pieprasījums galvenajos tirgos, piemēram, Eiropā un Ķīnā, un arvien vairāk novecojošais modeļu klāsts.
Kopējais pieprasījums pēc elektromobiļiem Eiropā ir samazinājies, kas negatīvi ietekmējis Tesla pārdošanas rādītājus, it īpaši Model Y, vislabāk pārdoto no Tesla modeļu saimes.
Arī pasaules lielākajā automobiļu tirgū Ķīnā Tesla izjūt arvien lielāku spiedienu no vietējā konkurenta BYD, kas palielināja savu elektrisko automašīnu pārdošanas apjomu par 41 procentu līdz 1,76 miljoniem transportlīdzekļu, kamēr Tesla cīnījās ar stagnējošu vai nedaudz sarūkošu pārdošanas apjomu.
Vēl viens faktors ir modeļu klāsts – piemēram, BYD un arī Eiropas ražotāji, pastāvīgi ievieš jaunus modeļus un tehnoloģijas, bet Tesla piedāvājums lielākoties ir nemainīgs. Tesla joprojām koncentrējas galvenokārt uz diviem modeļiem (Model 3, Model Y), bet par revolucionāru produktu pasludinātais Cybertruck tā arī nav spējis sasniegt cerētos mērķus.
2024. gada ceturtais ceturksnis Tesla izrādījās vislabākais – pateicoties dažādiem pasākumiem, kas veicināja pircēju interesi, amerikāņiem izdevās pārdot gandrīz pusmiljonu transportlīdzekļu, taču arī tas nespēja kompensēt pirmo trīs ceturkšņu vājo sniegumu un salīdzinot ar iepriekšējo gadu, pietrūka vairāk nekā 19 000 transportlīdzekļu, lai pārsniegtu 2023. gada kopējo rezultātu.
Foto: Tesla