2024.gada “Renault Group” izaugsmi veicināja jaunu modeļu daudzveidība

2024.gadā Renault Group visā pasaulē pārdeva 2 264 815 automobiļus (par 1,3% vairāk nekā 2023.gadā)

Eiropā Grupai sekmējās divreiz labāk nekā tirgum, pārdošanas apjomam pieaugot līdz 3,5%. Tā kā pārdots 1 599 051 automobilis, Renault Group ir starp trim lielākajiem automobiļu ražotājiem, un Sandero ir visvairāk pārdotais automobilis visos kanālos.

• Ārpus Eiropas, īstenojot starptautisko stratēģiju International Game Plan, Renault zīmols piedzīvoja pārdošanas apjoma pieaugumu Brazīlijā (+10,3%) – to veicināja Kardian – un Dienvidkorejā (+80,6%), kur tika izlaists Grand Koleos – pirmais jaunā Renault Korea uzņēmuma automobilis.

• Grupa saglabā savu uz vērtību orientēto komerciālo politiku:

o Pārdošanas apjoms mazumtirdzniecībā Eiropā veido vairāk nekā 63% no Grupas pārdošanas apjoma (par 21 punktu vairāk nekā tirgus vidējais rādītājs), un četri modeļi ir starp šīs kategorijas desmit pārdotākajiem automobiļiem.

o Pārdošanas apjoms C segmentā un augstākos segmentos Eiropā veido 30% no Grupas pārdošanas apjoma. Renault zīmols šajā gadā izlaida Scenic E-Tech electric, Symbioz un Rafale, savukārt Dacia atklāja Bigster, kas būs pieejams tirdzniecības vietās 2025.gada pavasarī.

• Renault Group turpina savu elektrifikācijas ofensīvu – 34,7% tās pārdošanas apjoma Eiropā veido elektrificēti automobiļi (par 4,3 punktiem vairāk nekā 2023.gadā).

o Hibrīdo automobiļu pārdošanas apjoms pieauga par 45%, un nu veido 25,5% no Grupas pārdošanas apjoma (par 17,5 punktiem vairāk nekā 2023.gadā). Renault zīmols nostiprinās otrajā vietā Eiropā – 40% no tā iekšdedzes automobiļu pārdošanas apjoma veido hibrīdie automobiļi.

o Elektroautomobiļi produktu plāna pārejas gadā veidoja 9,0% no Renault Group pārdošanas apjoma. Tas sāk atspoguļoties ceturtā ceturkšņa kopējos rādītājos, kas veido vairāk nekā 12% – par nepilniem 5% vairāk nekā pārējā gadā. Renault zīmolam 13,0% pārdošanas apjoma veido elektriski automobiļi. Renault 5 E Tech electric ir pārdošanā Francijā kopš oktobra un ir visvairāk pārdotais elektroautomobilis novembrī un decembrī.

• Grupas pasūtījumu žurnāls Eiropā 2024.gada decembra beigās atbilst aptuveni diviem mēnešiem plānotā pārdošanas apjoma.

• 2025. Gadā Grupa izlaidīs septiņus automobiļus.

o Lai veicinātu elektrifikācijas ofensīvu Eiropā, tostarp ar: Renault 4 E Tech electric, Dacia Bigster, Alpine A39, kā arī Mobilize Duo un Bento.

o Saskaņā ar stratēģisko plānu International Game Plan aptvert noteiktu turgus daļu stratēģiski nozīmīgajos reģionos.

Buloņā-Bijankūrā (Boulogne-Billancourt) ceturtdiena, 2025.gada 20.janvārī

Renault zīmols

2024.gadā visvairāk pārdotais franču zīmols pasaulē Renault pārdeva 1 577 351 automobili (pasažieru automobiļi un vieglais komerctransports) un turpina augt (par 1,8% vairāk nekā 2023.gadā). Eiropā Renault izauga par 3,3% (tirgū, kurš pieauga par 1,7%), pārdodot 1 009 672 automobiļus, visvairāk Francijā (+0,4%), Spānijā (+10,8%), Apvienotajā Karalistē (+21,4%) un Itālijā (+6,7%). Zīmols īsteno savu stratēģiju, no vienas puses, paļaujoties uz atzinību izpelnījušos hibrīdautomobiļu piedāvājumu (40% no iekšdedzes automobiļu pārdošanas apjoma), un no otras puses, uz 100% elektrisko automobiļu piedāvājumu, kurš saņēmis divas Gada auto godalgas pēc kārtas (Scenic E-Tech electric – 2024. Gada auto un Renault 5 E-Tech electric- 2025. Gada Auto un visvairāk pārdotais elektroautomobilis Francijā novembrī un decembrī). Vieglo komercautomobiļu tirgū zīmols ir Eiropas līderis – reģistrēti 310 458 automobiļi (par 4,6% vairāk nekā 2023.gadā). Ārpus Eiropas Renault piedzīvoja izaugsmi tirgos, kuros tikai izlaisti jauni modeļi. Kardian zīmolam nodrošināja pieaugumu par 10,3% Brazīlijā un par 7,2% Marokā. Grand Koleos, pirmais jaunā Renault Korea uzņēmuma automobilis sniedza iespēju izaugsmei par 80,6% DIenvidkorejā.

Īstenojot savu uz vērtību orientēto stratēģiju, Renault turpināja savu ofensīvu C segmentā un augstākos segmentos, izlaižot Scenic E Tech electric, Symbioz un Rafale. Turklāt pārdošanas apjoms mazumtirdzniecībā veidoja vairāk nekā 50% no zīmola pārdošanas apjoma.

2025.gadā Renault turpinās savu elektrifikācijas ofensīvu, pārdošanā izlaižot Renault 4 E-Tech electric un paplašinot Renault 5 E-Tech electric pārdošanu savos dažādajos tirgos, turklāt to papildinot ar jaunu versiju ar 40 kWh akumulatoru.

Dacia zīmols

2024.gadā Dacia zīmola pārdošanas apjoms visā pasaulē bija 676 340 automobiļi (par 2,7% vairāk nekā 2023.gadā) un sasniedza rekordlielu tirgus daļu, it īpaši Itālijā (+13,1%), Marokā (+16,3%), Spānijā (+12,4%), Beļģijā un Luksemburgā (+15,4%). Šādu rezultātu nodrošināja spēcīgs produktu plāns, kura pamatā ir četri nozīmīgākie modeļi: Sandero, Duster, Jogger un Spring. Straujā attīstība turpināsies 2025.gadā, ienākot Bigster, kurš pasūtīšanai kļuva pieejams janvāra sākuma un kurš nonāks pārdošanas vietās 2025.gada pavasarī. Dacia nostiprināja arī savas pozīcijas starp tiem trim zīmoliem, kas visvairāk pārdoti mazumtirdzniecībā – tā ir šī zīmola pamata klientu bāze. Dacia Sandero atkal pēc 2017.gada ir privātpersonām visvairāk pārdotais automobilis, kā arī 2024.gadā visvairāk pārdotais automobilis visos kanālos kopā.

2025.gadā zīmols plānot turpināt savu stratēģiju, kuras pamatā ir tikai nepieciešamākais, to īstenojot arī C segmentā ar Bigster, kā arī koncentrējoties uz elektrifikāciju – tagad jau trīs modeļiem pieejama hibrīdā piedziņa (Jogger, Duster un Bigster).

Alpine zīmols

Jau ceturto gadu pēc kārtas Alpine piedzīvo pārdošanas apjoma pieaugumu (par 5,9% vairāk nekā 2023.gadā), pārdodot 4585 automobiļus. Zīmola izaugsmi nodrošināja panākumi šādos tirgos: Itālijā (+37,5%), Apvienotajā Karalistē (+24,9%), Spānijā (+19,3%) un Vācijā (+10,6%). 2024.gads bijis pavērsiena punkts, jo tika uzsākta Alpine elektrifikācijas ofensīva, izlaižot A290 – pašu pirmo pilnībā elektrisko hot hatch modeli, kurš saņēma arī 2025. Gada Auto balvu.

2025.gadā zīmola Sapņu Garāžas klāstu papildinās A390, pilnībā elektrisks sport fastback, un Alpine turpinās paplašināšanos starptautiskajos tirgos, konkrēti Īrijā un Ziemeļvalstīs (Norvēģijā, Somijā un Dānijā).

Mobilize zīmols

Kopš 2024.gada oktobra Mobilize piedāvā pasūtīt Duo – gan versijā, kuru var vadīt ar autovadītāja apliecību, gan versijā bez autovadītāja apliecības. Zīmols ir apņēmības pilns nodrošināt vienkāršus un pieejamus uzlādēšanas risinājumus elektroautomobiļu vadītājiem un papildina savu piedāvājumu ar Mobilize Power – savu divvirzienu uzlādēšanas pakalpojumu mājām, kas pašlaik pieejams Renault 5 E-Tech electric un Alpine A290. Turklāt Mobilize turpina paplašināt savu Mobilize Fast Charge ātrās uzlādes tīklu Francijā, kā arī Itālijā, kopš noslēgts līgums ar Autostrade per l’Italia.

 

Foto: Renault

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.