Mazo elektrisko mikroauto ražotāji ir dusmīgi uz lielajiem koncerniem, kas zaļo mobilitāti cenšas nodrošināt ar vairāku tonnu smagiem elektromobiļiem, kam vajadzīgi vismaz pāris simti tūkstoši kilometru, lai tie kļūtu ekoloģiskāki par modeļiem ar iekšdedzes dzinējiem.
Par to raksta vācu izdevums Focus, kas atsaucas uz interviju ar Šveices mikroauto ražotāju Topolino. Šveicieši pieprasa vairāk uzmanības vērst mazo un mikroauto ražotāju virzienā, jo pateicoties šiem segmentiem, elektromobilitāte tādās valstīs kā, piemēram, Ķīnā un Indijā, strauji virzās uz priekšu.
Topolino pārmet subsīdiju tērēšanu milzīgiem elektriskajiem SUV, lai gan tie ir pārāk lieli, neefektīvi un kaitīgi klimatam. Tesla vai VW ID.4 ir jānobrauc vairāk nekā 200 000 km, lai tas būtu videi draudzīgāks nekā iekšdedzes dzinējs – tas ir absurdi,” teikts Microlino paziņojumā.
Šveice vēršas pie ES ar aicinājumu “izbeigt SUV pandēmiju” un atgādina, vidējais ES pilsonis dienā veic vidēji 30 kilometrus šim nolūkam izmantojot 2,5-tonnīgu elektrisko transportlīdzekli.
Topolino priekšlikums būtu elektrisks mikroauto ikdienai un nedaudz lielāks automobilis ar iekšdedzes dzinēju tālākiem pārbraucieniem, izmaksājot atbalstu arī L6e un L7e transportlīdzekļu pircējiem neatkarīgi no piedziņas veida.
ES plāno martā pieņemt pasākumus autobūves nozares veicināšanai. Novērotāji pieļauj, ka tas attieksies tikai uz elektriskajiem transportlīdzekļiem, jo ES vēlas pēc iespējas ātrāk novākt no ceļiem visus iekšdedzes motoru automobiļus un tāpēc ir nolēmusi līdz 2035.gadam aizliegt visus jaunos benzīna, dīzeļdegvielas un hibrīdautomobiļus.
Tiek apspriesta vienota elektromobiļu iegādes prēmija visā Eiropā, tomēr pēdējā laikā arvien vairāk ir ziņu arī par to, ka iekšdedzes motoru automobiļu aizliegums no 2035. gada var tikt atcelts.
![](https://iauto.lv/_mm/i/20250209/49524_0b9ffde1654.jpg)
Foto: Ekrānbilde no Youtube.com/watch?v=K8zZ_4jXXEU
![](https://iauto.lv/_mm/i/20250209/49524_1a925b70e4e.jpg)
Foto: BMW