Šogad pieprasījums pēc amerikāņu elektromobiļiem spēcīgi krities ne tikai Eiropā un citur pasaulē, bet arī Ķīnā, kur Maska uzņēmumam allaž bijušas spēcīgas pozīcijas.
Iemesli ir dažādi – eksperti min gan konkurences pieaugumu no citu ražotāju puses, gan iespējamo zīmola pievilcības samazināšanos, taču lielākās nepatikšanas savam uzņēmumam ir sagādājis pats tā vadītājs Īlons Masks, kura iesaistīšanos politikā, izteikumus un darbību kopumā, klienti visā pasaulē ir novērtējuši veicot izvēli pirkumos.
JATO apkopotā statistika liecina, ka janvārī Tesla pārdošanas apjomi 17 Eiropas valstīs samazinājās par 48 procentiem. Reģistrēto transportlīdzekļu skaits bija 7772 salīdzinājumā ar 14 947 iepriekšējā gadā. Atsevišķās valstīs skaitļi ir atšķirīgi, piemēram, Norvēģijā, kur elektromobiļi ir īpaši populāri, Tesla janvārī un februārī zaudējusi 44 procentiem, bet Vācijā februārī pārdotas vien 1429 automašīnas, kas par 76,3 procentiem mazāk nekā 2024. gada februārī – turklāt tas uz kopējā fona, kas iezīmē elektroautomobiļu popularitātes atgriešanos (+30%).
Situācija Austrālijā ir gandrīz tāda pati: februārī pārdoti 1592 elektromobiļi, kas ir kritums par 71,9 procentiem. 2024. gada otrajā mēnesī Tesla dienvidu kontinentā pārdeva 5665 automašīnas.
Ķīnas Pasažieru automobiļu asociācijas dati liecina, ka Tesla februārī pārdeva 30 688 transportlīdzekļus, kas ir par 49,16 procentiem mazāk nekā 2024. gada februārī.

Foto: iAuto.lv