2026. gads kļūs par pēdējo Citan un T-Class saimes modeļiem, bet vācu uzņēmums izbeigs sadarbību ar Renault/Nissan, kas aizsākās 2009. gadā.
Izdevums Automobilwoche noskaidrojis, ka nākamgad Mercedes pārtrauks Citan/eCitan un T-Class/EQT ražošanu. Abi nosauktie ir samērā svaigi modeļu – iekšdedzes motoru versijas debitēja 2021. gadā, bet to elektriskie analogi ir vēl jaunāki, galīgajam to modeļu saimes piedāvājumam noformējoties vien 2024. gadā.
Kompaktais komerctransportlīdzeklis Citan tika izstrādāts kopā ar Renault, lai gan pareizāk to būtu saukt par Renault Kangoo ar dažiem Mercedes elementiem. Kā jau speciālisti paredzēja, tas izrādījās ievērojami dārgāks nekā franču analogs un vēl viens tehniskais dvīnis – Nissan Townstar, tādēļ noiets nebija tāds, kādu ražotājs gaidīja.
Tas pats sakāms arī par otru modeli uz Renault Kangoo bāzes – T-Class/EQT. Arī šajā gadījumā pircēju mazāk nekā gaidīts, mazajiem furgoniem sastādot mazāk nekā desmito daļu no kopējā Mercedes furgonu pārdošanas apjoma.
Līdz ar to Mercedes nolēmis aiziet no Small Van segmenta pavisam un izbeigt sadarbību ar Renault/Nissan, kas tika aizsākta 2009. gadā. Turpmāk vācu uzņēmums koncentrēsies vidējā un lielā segmenta komerctransportlīdzekļu ražošanai.
Zināms, ka 2023. gadā Mercedes pārdeva kopumā 28 500 mazā segmenta furgonus, bet 2024. gadā to skaits saruka par 10 procentiem.
Neraugoties uz stratēģijas maiņu, Mercedes apsolījis vēl 10 gadus ražot rezerves daļas šīs sadarbības projekta modeļiem.

Foto: Mercedes-Benz

Foto: Mercedes-Benz