“Porsche 911 GT3” kļuvis par ātrāko sērijveida automobili ar manuālo pārnesumkārbu, Nirburgringas Nordšleifes trases apli izbraucot ātrāk nekā septiņās minūtēs (apļa laiks – 6:56,294), informē uzņēmumā.
“Porsche” zīmola vēstnieks Jorgs Bergmeisters par vairāk nekā 9,5 sekundēm laboja iepriekšējo rekordu, kas tika sasniegts ar cita zīmola ievērojami jaudīgāku automobili, kā arī par 3,633 sekundēm pārspēja iepriekšējo modeli (“992.1”) ar “Porsche Doppelkupplungsgetriebe” (PDK) pārnesumkārbu.
“Arvien vairāk “911 GT3″ klientu izvēlas sešu pakāpju manuālo pārnesumkārbu, un arvien biežāk viņi mums jautā, cik ātrs šis auto būtu Nordšleifē. Tagad esam atbildējuši uz šo jautājumu!” saka “Porsche” “GT” modeļu līnijas direktors Andreass Proiningers.
Saulainā pievakarē, kad gaisa temperatūra bija +12 °C, bet trases seguma temperatūra sasniedza +27 °C, Bergmeisters devās 20,832 kilometrus garajā trasē ar 375 kW (510 ZS) jaudīgo “911 GT3” ar “Weissach” pakotni. Tāpat kā iepriekšējais modelis, ar kuru iepriekš tika sasniegts oficiālais apļa laiks, arī šis automobilis bija aprīkots ar koplietošanas ceļiem atbilstošām “Michelin Pilot Sport Cup2 R” riepām –255/35 R20 uz priekšējās ass un 315/30 R21 uz aizmugurējās ass.
Mērķis: ātrākais apļa laiks sērijveida automobilim ar manuālo pārnesumkārbu
“Kad nolēmām uzstādīt oficiālo apļa laiku ar jauno “911 GT3″ ar manuālo pārnesumkārbu, mēs, protams, paskatījāmies, kas atrodas līderu saraksta augšgalā,” stāsta Proiningers. Konkurentam bija nepieciešamas 7:01,300 minūtes, lai izbrauktu saīsināto trases apli 20,6 kilometru garumā. Pārrēķinot uz pilno trases garumu (20,832 km), tas atbilst apmēram 7:05,800 minūtēm. Tieši šāds rezultāts bija jāpārspēj. Notāra klātbūtnē jaunais “911 GT3” trases apli veica 6:56,294 minūtēs, pārspējot iepriekšējo rekordu par vairāk nekā 9,5 sekundēm.
Labāka veiktspēja ar tādu pašu jaudu
“Lai gan zinām, ka modelis ar PDK ir ievērojami ātrāks, oficiālo apļa laiku uzrādījām ar sešu pakāpju manuālo pārnesumkārbu,” skaidro Andreass Proiningers. “Pat bez PDK automātiskās, īpaši ātrās un precīzās pārnesumu pārslēgšanas, kā arī ar tradicionālo, nevis elektroniski vadāmo ierobežotas slīdes diferenciāli jaunais “911 GT3″ bija par aptuveni 3,7 sekundēm ātrāks nekā šī paša modeļa priekšgājējs ar PDK pārnesumkārbu.”
“Salīdzinājumā ar iepriekšējo modeli jaunais “911 GT3″ sniedz vēl lielāku pārliecību. Es biju ātrāks gandrīz katrā līkumā,” stāsta Bergmeisters, raksturojot sporta automobiļa vadāmību. “Mēs daudz iemācījāmies no “911 GT3 RS”, īpaši attiecībā uz šasiju. Automašīna ir ievērojami stabilāka, braucot pāri nelīdzenumiem un apmalēm. Turklāt, pateicoties par 8 % īsākai pārnesumu attiecībai, paātrinājumā aizmugurējā ass rada krietni lielāku piedziņu, lai arī dzinēja jauda ir nemainīga. Pat ja ar septiņu pakāpju PDK pārnesumkārbu apli varētu izbraukt par dažām sekundēm ātrāk, ar sešu pakāpju manuālo pārnesumkārbu ātrajā aplī man bija vairāk jāstrādā, – tieši tas braucienu padarīja vēl aizraujošāku.”
Ja vērtības ir norādītas kā nobraucamais attālums, tās neattiecas uz vienu konkrētu automobili un nav daļa no piedāvātā produktu klāsta. Tās ir norādītas tikai dažādu automobiļu tipu salīdzināšanai. Papildu aprīkojums un piederumi (papildaprīkojums, riepu izmēri u.c.) var mainīt attiecīgos automobiļa parametrus, tostarp, svaru, rites pretestību un aerodinamiku. Šie faktori papildus laikapstākļiem, satiksmes apstākļiem un braukšanas paradumiem var ietekmēt automobiļa degvielas/elektroenerģijas patēriņu, CO2 emisijas, nobraucamo attālumu un veiktspējas rādītājus.

Foto: Porsche

Foto: Porsche