Žurnālistiem tika dota iespēja iepazīties ar Range Rover EV – Mercedes G-klases konkurentu, kas tirgū gaidāms 2026. gadā.
Range Rover EV pašlaik tiek testēts skarbos apstākļos aiz polārā loka, kur divu gadu laikā tas veicis vairāk nekā 70 00 km. Zināms, ka pirmais pilnībā elektriskais Range Rover būs apveltīts ar 800 voltu tehnoloģiju, kas nodrošinās uzlādi ar jaudu līdz 350 kW un ļaus būt pārākam par elektrisko Mercedes G-klasi, kura 400V sistēma atbalsta maksimāli 200 kW.
Range Rover EV izmantos 117 kW bateriju, kas trīstonnīgajam SUV ļaus ceļot līdz 530 km pretstatā G-klasei, kas var veikt līdz 385 km. Range Rover EV divu dzinēju spēkstacija attīstīs 550 zirgspēku jaudu un 850 Nm griezes momentu, kas ir pielīdzināms atdevei, ko iegūst no benzīna V8.
Elektriskajam transportlīdzeklim ir zemāks smaguma centrs, labāks svara sadalījums un nav mehāniska savienojuma starp asīm: tā vietā ir jaunas griezes momenta kontroles (Independent Driveline Distribution) un saķeres vadības (Integrated Traction Management) sistēmas. Atšķirība ir tāda, ka pirmais sadala vilkmes padevi pa asīm, bet otrais – starp riteņiem. Salīdzinot ar degvielas modeli, reakcijas laiks ir uzlabojies simts reizes.
Elektriskā Range Rover debija paredzēta 2026. gada sākumā. Cenu ražotājs neatklāj, taču tā noteikti nebūs maza un visai droši var prognozēt, ka 100 000 eiro tiks pārsniegti ar uzviju.

Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

Foto: Ekrānbilde no Youtube.com