Uz Ženēvas autoizstādi Škoda ved krosovera Vision X prototipu – modeli, kas var darboties ar benzīnu, gāzi un elektrību.
Pilsētas krosovers Vision X aprīkots ar hibrīdiekārtu, kuras sastāvā darbojas 1,5 litru 130 Zs (250 Nm) benzīna motors un divi elektromotori. Viens no tiem savienots ar iekšdedzes dzinēju, bet otrs stiprinās pie aizmugurējās ass. Pateicoties šādam risinājumam Vision X var būt priekšējo, aizmugures vai visu riteņu piedziņas krosovers. Tikpat universāls tas var būt arī attiecībā uz enerģijas avotu un izmantot gan benzīnu, gan gāzi un elektrību, kas netērējot fosilos resursus ļaus nobraukt aptuveni divus kilometrus.
Gāzes rezervuāri iebūvēti zem otrās sēdekļu rindas un aizmugures ass, starp tiem atrodas degvielas tvertne, bet akumulatori, kas nodrošina elektromotoru darbību, novietoti šasijas centrā. Akumulatorus var uzlādēt ar enerģijas rekuperācijas tehnoloģijas palīdzību – mašīnai bremzējot vai ripojot brīvgaitā.
No vietas līdz simtam Vision X paātrinās 9,3 sekundēs, bet maksimālais ātrums sasniedz 200 km/h. Jau minēts, ka ar elektrību hibrīda krosovers var nobraukt aptuveni divus kilometrus, bet kopējā gaitas rezerve sasniedz 650 km.
Ja čehu kompānija realizēs šo projektu un Vision X piedzīvos sērijveida ražošanu, hibrīda krosovers nostāsies pa vidu Karoq un Kodiaq SUV.
Šogad izstādē būs arī iAuto, sekojiet mūsu karstajām ziņām no Ženēvas!
Foto: Publicitātes attēls