Audi RS Q3 ir pirmais RS modelis veiksmīgajā Audi Q sērijā – tajā apvienots izcils ikdienas praktiskums un dinamiska veiktspēja. Lai paātrinātos no 0 līdz 100 km/h, tam nepieciešamas vien 5,2 sekundes, un tā maksimālais ātrums tiek elektroniski ierobežots pie 250 km/h. 2,5 litru piecu cilindru dzinējs ar turbokompresoru attīsta 228 kW (310 ZS) jaudu, bet tā vidējais degvielas patēriņš ir vien 8,8 l/100 km.
RS Q3 ievieš Audi veiktspējas filozofiju kompakto SUV automobiļu segmentā, tādējādi radot jaunu veiktspējas klasi. Kompaktais augstas veiktspējas SUV tiks ražots Spānijas pilsētā Matorellā. Tas ir jau ceturtais RS modelis, ko šogad laidīs tirdzniecībā AUDI AG augsti tehnoloģiskais meitas uzņēmums quattro GmbH.
Foto: Publicitātes foto
Sportiskā RS filozofija ir iemiesota visās RS Q3 detaļās. Zem RS Q3 dzinēja pārsega atrodas augstas veiktspējas 2,5 l TFSI dzinējs, kas ir ieguvis vairākus prestižus apbalvojumus. Kopš 2010. gada starptautiskā autobūves nozares speciālistu žūrija šo piecu cilindru dzinēju jau četrus gadus pēc kārtas atzinusi par „Starptautisko gada dzinēju“ savā klasē. Tiešās degvielas iesmidzināšanas dzinējs ar turbokompresoru un 2480 cm3 darba tilpumu attīsta 228 kW (310 ZS) maksimālo jaudu, savukārt maksimālais 420 Nm griezes moments tiek sasniegts, kad dzinējs darbojas no 1500 līdz 5200 apgriezieniem minūtē. Šie RS Q3 veiktspējas skaitļi ir augstākie visā klasē.
Foto: Publicitātes foto
Audi RS Q3 paātrinās no 0 līdz 100 km/h vien 5,2 sekundēs, un tā maksimālais ātrums tiek elektroniski ierobežots pie 250 km/h. Kombinēto degvielas patēriņu 8,8 litrus uz 100 kilometriem palīdz sasniegt tādas degvielas ekonomijas tehnoloģijas kā start-stop sistēma un regulējams eļļas sūknis. Standarta aprīkojumā iekļautā Audi drive select sistēma ar trīs darbības režīmiem ļauj autovadītājam izvēlēties sev piemērotākās akselerācijas un stūres iekārtas īpašības, tāpat ir iespējams pielāgot dzinēja skaņu.
Foto: Publicitātes foto
Kompaktā septiņpakāpju S tronic ātrumkārba nodrošina dzinēja jaudas pārvadu. Autovadītājs var izvēlēties D vai S režīmu automātiskai dubultā sajūga ātrumkārbas pārnesumu pārslēgšanai vai pārslēgt pārnesumus manuāli, izmantojot pārslēgšanas lāpstiņas uz stūres vai RS modeļiem raksturīgo pārslēgšanas sviru. Quattro pastāvīgās visu riteņu piedziņas sistēmas pamatsastāvdaļa ir hidrauliski darbināms un elektroniski kontrolēts daudzplākšņu sajūgs. Braukšanas laikā tas nogādā lielāko daļu griezes momenta uz priekšējiem riteņiem un, ja nepieciešams, tas zibenīgi novada visus spēkus vai daļu no tiem uz aizmugurējiem riteņiem.
Foto: Publicitātes foto
Audi RS Q3 pārsteidz ar dinamisku un stabilu vadāmību, bet tādā veidā nemazinot braukšanas komfortu. Elektromehāniskā stūres iekārta sniedz autovadītājam stingru, precīzu vadīšanas izjūtu. Arī stāvbremze tiek aktivizēta elektromehāniski . Aizmugurējiem riteņiem ir neatkarīgā četru sviru piekare, kā arī RS sporta piekare pazemina automobiļa virsbūvi par 25 milimetriem.
Priekšējiem bremžu diskiem ir viļņota ārējā mala, kas samazina to svaru. Disku diametrs ir 365 milimetri, un tos bremzē astoņu virzuļu bremžu mehānismi melnā krāsā ar RS logotipu. Elektroniskā stabilizācijas programma ir pieejama arī sporta režīmā, kā arī to iespējams pilnībā izslēgt. Audi RS Q3 modeļa standarta aprīkojumā ietilpst 18 collu riteņi, papildaprīkojumā pieejami arī 19 un 20 collu riteņi.
Īpašas dizaina detaļas
Automobiļa vizuālie akcenti apliecina Audi RS Q3 īpašo statusu. Ievērojamākie no tiem ir RS bampers, quattro logotips priekšējā gaisa ieplūdes atverē, alumīnija jumta sliedes, jumta spoilers un lieli ovālas formas izpūtēja uzgaļi. Dizaina komplekti sniedz iespēju klientiem vēl vairāk pielāgot RS Q3 savām vēlmēm.
Foto: Publicitātes foto
Tā dinamiskais stils dominē arī automobiļa interjerā. Sporta sēdekļiem, ar tajos iestrādātajiem RS Q3 logotipiem, ir melna Alcantaras un ādas apdare. Mērinstrumentu panelim ir pelēks fons, balti cipari un sarkani rādītāji, savukārt daudzfunkcionālajai stūrei ir plakana apakšdaļa. Autovadītāja informācijas sistēmas īpašās RS izvēlnes krāsainajā displejā redzama informācija par turbopūtes spiedienu, eļļas temperatūru , kā arī apļu laiku uzskaite.
Pedāļiem un kājas balstam ir alumīnija apdare, bet paneļa apdarē izmantoti ar melnu klavierlaku apstrādāti dekori. Standarta aprīkojumā iekļauta melna griestu apdare.
Audi RS Q3 standarta komplektācijā ietilpst arī parkošanās palīgsistēma Plus, Audi skaņas sistēma, ksenona Plus priekšējās gaismas un LED aizmugurējās gaismas. Audi papildaprīkojumā iekļautas īpaši uzlabotas vadītāja palīgsistēmas, kā arī informācijas un izklaides sistēmas, piemēram, MMI navigācija Plus, Audi tiešsaistes tālrunis un Bose surround sound audiosistēma. Latvijā RS Q3 bāzes cena būs EUR 54 000, un tā piegāde tiks uzsākta 2013. gada novembrī.
Foto: Publicitātes foto
Foto: Publicitātes foto