Audi uzlabojis savu flagmani A8

Vācu autoražotājs „Audi” uzlabojis savu luksusa modeli A8, ieviešot jaunas braukšanas palīgsistēmas, kā arī jaudīgākus un efektīvākus dzinējus, portālu „iAuto” informēja ražotāja pārstāvji. 

Jaunajā „Audi A8” būs pieejama „Matrix LED” tehnoloģija, ar kuras palīdzību priekšējo lukturu tālās gaismas staru veido 25 mazas gaismas diodes, kuras izstaro gaismu katra atsevišķi un kuras iespējams arī atsevišķi ieslēgt un izslēgt vai pielāgot to spožumu. Tas ļauj sistēmai reaģēt uz pretimbraucošajiem vai tajā pat virzienā priekšā braucošiem transportlīdzekļiem un izslēgt attiecīgās gaismas diodes, vienlaikus pilnībā apgaismojot pārējo ceļa daļu. Vienlaikus uzlaboti arī automobiļa aizmugurējie LED lukturi un veiktas nelielas izmaiņas automašīnas dizainā.

Foto: Publicitātes attēls

Papildaprīkojumā pieejamās palīgsistēmas sniedz autovadītājam vēl lielākas kontroles iespējas uz ceļa, piemēram, adaptīvā kruīza kontrole ar „stop & go” funkciju apvienota ar standarta „Audi pre sense basic” drošības sistēmas paplašināto versiju. Jaunums A8 ir „Audi” aktīvā joslu  maiņas brīdinājuma sistēma, kas nepieciešamības gadījumā koriģē stūres stāvokli, un auto novietošanas stāvvietā palīgsistēma, kas autonomi pārņem stūres vadību.

Jaunais „Audi A8” tiks piedāvāts ar diviem benzīna dzinējiem un diviem dīzeļdegvielas dzinējiem. Tie ir trīs litru TFSI dzinējs ar turbokompresoru un 228 kW (301 ZS) jaudu, V8 četru litru TFSI dzinējs ar dubultu turbokompresoru un 320 kW (435 ZS) jaudu, kā arī trīs litru TDI dīzeļdzinējs ar 190 kW (258 ZS) jaudu un 4,2 litru TDI dīzeļdzinējs, kas attīsta 283 kW (385 ZS) jaudu un īpaši augstu griezes momentu – 850 Nm.

Jauda palielināta gandrīz visiem dzinējiem, taču vienlaikus degvielas patēriņš samazināts par 10%. Visefektīvākais ir trīs litru TDI dzinējs, kura vidējais degvielas patēriņš ir tikai 5,9 litri uz 100 kilometriem, kas atbilst 155 gramiem CO2 izmešu uz kilometru.

Klasiskajām versijām pievienojušies arī trīs papildu modeļi. „Audi A8” hibrīds, kas aprīkots ar divu litru TFSI un elektrisko dzinēju ar 180 kW (245 ZS) jaudu. Gaisa dzesēšanas litija jonu akumulators, braucot ar elektrisko piedziņu, ļauj sasniegt ātrumu līdz 100 km/h un, braucot ar ātrumu 60 km/h, nobraukt aptuveni trīs kilometrus. A8 hibrīdautomobilis patērē aptuveni 6,3 litrus degvielas uz 100 kilometriem.

Plānots, ka jaunais „Audi A8” pie Latvijas tirgotājiem nonāks novembrī.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.