Foto: toyota.com
Japānas autobūves kompānija “Toyota Motor Corp.” šā gada pirmajos deviņos mēnešos saglabājusi līderpozīcijas pasaules automašīnu tirgū, pārspējot konkurentus “General Motors” (GM) un “Volkswagen”, liecina jaunākie dati.
“Toyota” laika periodā no janvāra līdz septembrim pasaulē pārdevusi aptuveni 7,412 miljonus automašīnu, kas ir par 0,1% vairāk nekā attiecīgajā laika periodā pērn.
Kompānijas pārdošanas apjoma rādītājos iekļauts arī struktūrvienību “Daihatsu” un “Hino” tirdzniecības apjoms.
Tikmēr GM pārdošanas apjoms deviņos mēnešos palielinājies par 4,6% – līdz 7,25 miljoniem vienību, bet “Volkswagen” tirdzniecības apjoms audzis par 4,8% un veidojis 7,03 miljonus vienību.
“Toyota” pasaulē lielākā autoražotāja statusu, kas 2011.gadā tika zaudēts GM, atguva pērn.
Analītiķi prognozē, ka autoražotāja pamatdarbības peļņa šajā biznesa gadā, kas noslēgsies 2014.gada martā, veidos 2,4 triljonus jenu (12,5 miljardus latu), tādējādi pārspējot iepriekšējā biznesa gadā reģistrēto rekordu 2,27 triljonu jenu (11,8 miljardu latu) apmērā.
Savukārt “Toyota” pārdošanas apjoms šogad kopumā varētu pieaugt par 2% – līdz 9,96 miljoniem vienību.