Opel Astra OPC EXTREME, kas pēc sešām dienām Ženēvas auto izstādē piedzīvos savu pasaules pirmizrādi, ir īstens sporta auto. Tas radies Nirburgringas Nordšleifē – pasaules sarežģītākajā sacīkšu trasē. Automobiļa 2,0 litru turbodzinējs nodrošina vairāk nekā 300 ZS jaudu, savukārt aprīkojums ietver visus galvenos sacīkšu līdzinieka Opel Astra OPC Cup komponentus.
Tieši Cup versija ir Astra OPC EXTREME pamatā, tādējādi tagad jaunais modelis nodrošina modernākās sacīkšu tehnoloģijas arī uz koplietošanas ceļiem. Ja sabiedrības reakcija būs tikpat pozitīva kā prognozēts, Opel plāno uzsākt sportiskā un ceļu satiksmē atļautā EXTREME neliela apjoma ražošanu.
Zem EXTREME oglekļa šķiedras priekšējā pārsega darbojas vairāk nekā 300 ZS. Tā 2,0 litru benzīna tiešās iesmidzināšanas turbodzinējs ar maināmām sadales vārpstas fāzēm ir jaudīgākais četrcilindru agregāts, kādu Opel jebkad radījis. Pilnībā no alumīnija izgatavotais motors tiek kombinēts ar viegli pārvaldāmo sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu, kas jaudu novada caur bloķējošo diferenciāli. Šis dzinējs, kas sevi jau ir paspējis pierādīt sacīkstēs, ir īpaši piemērots OPC EXTREME. Pateicoties īpaši kvalitatīvajiem oglekļa šķiedras komponentiem, sportiskais EXTREME ir par 100 kg vieglāks nekā ierastais Astra OPC modelis
Foto: Opel
Formula 1 sacīkstēs izmantotā oglekļa šķiedra, kas ievērojami samazina automobiļa svaru, tagad radusi pielietojumu arī EXTREME modelī. Šis sevišķi izturīgais un vieglais materiāls tiek izmantots aerodinamiski uzlabotajos aizmugurējos spārnos, difuzorā, priekšējā spoilerī, priekšējā vākā, balstiekārtas svirās, motora pārsegā, riteņos, aizmugurējo riteņu arku atverēs un jumtā. Oglekļa riteņi ir par 20 kilogramiem vieglāki nekā alumīnija līdzinieki. Ievērojami samazināta arī neatsperotā masa, tādējādi ieekonomējot svaru būtiskākajās automobiļa daļās –. Šis Opel izstrādātais oglekļa šķiedras jumts sver tikai 2,6 kg (ierastais tērauda jumts – 9,3 kg) un ievērojami pazemina Astra EXTREME gravitācijas centru. Atsperes ir izgatavotas no alumīnija un sver tikai 800 g gabalā (ierastās tērauda – 2,2 kg).
Foto: Opel
Svara samazināšana svarīgākajās automobiļa vietās ievērojami uzlabo tā veiklību, vadāmību un, protams, jaudas un masas attiecību. Tā rezultātā ceļu satiksmē atļautais EXTREME ātrajiem pagriezieniem slīd cauri tik rotaļīgi un ātri kā tā sacīkšu brālis VLN Izturības čempionātā Nirburgringā. EXTREME modelim Opel ir piešķīris neticamu bremzēšanas spēku – par to rūpējas Brembo sešu virzuļu bremžu sistēma, kura automobiļa priekšā ietver arī 370 mm diametra diskus no sacīkšu auto. Īpaši izturīgajām 245/35, 19 collu riepām, kas tikušas radītas speciāli EXTREME modelim, arī ir milzīga loma braukšanas dinamikā – tās nodrošina gandrīz tikpat lielu saķeri ar ceļu kā motoru sportā izmantotās līdzinieces. Turklāt arī šasija (atsperes/amortizatori) ir regulējama gluži kā īstā sacīkšu auto.
Foto: Opel
Tiekšanās pēc bezkompromisa jaudas vērojama arī EXTREME salonā: aizmugurējie sēdekļi ir izņemti, un to vietā ielikti pretapgāšanās drošības stieņi. Vadītāja un blakussēdētāja pozīcija īpaši veidotajos Recarokausa formas sēdekļos ir nevainojama, turklāt tie aprīkoti arī ar sešu punktu Schroth ražojuma drošības jostām. Astra OPC EXTREME komanda nevis vienkārši atrodas automobilī, bet gan ir daļa no tā. Tāpat vadītājs varēs izbaudīt prieku, ko sniedz stingra, ar oglekļa šķiedru uzlabota zamšādas stūre ar smalkām dzeltenām dekoratīvajām nošuvēm. Opel motoru sporta pamatkrāsa modeli rotā it visur, piemēram, ekskluzīvi veidotajā logotipā, krāsojumā uz sānu sliekšņiem, kā arī uz priekšējā spoilera.
Foto: Opel
Runājot par krāsojumu, Astra GTC – modeļa, no kura aizgūts OPC EXTREME, – virsbūves forma ideāli iemieso Opel skulpturālā dizaina filozofiju. Tā plūstošās, skulpturālās formas un precīzie akcenti saplūst, veidojot dramatiskas proporcijas. Astra OPC EXTREME vairāku kārtu krāsojums tiek kombinēts ar augstas kvalitātes uzlīmēm, piešķirot virsmai trīsdimensionālu izskatu, kas vēl vairāk izceļ automobiļa izteiksmīgās šķautnes, drosmīgās līnijas un atlētiskās proporcijas.
„Ar jauno Astra OPC EXTREME mēs demonstrējam patiesu braukšanas baudījumu! Šis prototips ir vienkārši iespaidīgs un sacīkšu entuziasti novērtēs tā izskatu – uz tādu nevar neatskatīties. Tā salons ir īpaši augstvērtīgs un tipisks Opel – aizraujošs, precīzs un iemieso vācu kvalitāti. EXTREME tagad būs iespaidīgākais modelis Astra ģimenē, jo tam piemīt visas īsta sporta automobiļa īpašības,” norāda Opel izpilddirektors Dr. Karls-Tomass Noimans (Dr. Karl-Thomas Neumann).
Foto: Opel
Foto: Opel