Šodien Ženēvas auto izstādes laikā savu debiju Eiropā piedzīvoja Kia Motors visu laiku agresīvākais konceptauto Stinger GT4.
Uzmanību piesaistošais Stinger GT4 ar aizmugures piedziņu un 2+2 sēdvietu konfigurāciju pierāda, ka Kia spēj runāt arī gluži citā dizaina valodā, un atsauc atmiņā tos laikus, kad “tīrasiņu” sporta mašīnas bija nopērkamas par pieejamu cenu.
Foto: Publicitātes foto
„Braukšanas baudījums bija galvenā prioritāte, kas tika ievērota, radot Stinger GT4,” saka Kia Amerikas dizaina centra (KADC) slavenais dizainers Toms Kerns (Tom Kearns). „Tā ir 2+2 sporta automašīna, kas uz ceļa ikvienam liks atskatīties. Stinger GT4 atgādina dienas, kad braukšana ar auto bija patiešām satraucoša pieredze, nevis tikai elektronikas izpildīta darbība.”
Stinger GT4 tika konstruēts, fokusējoties uz pēc iespējas mazāku masu, funkcionalitāti un vadītāja braukšanas prieku, ignorējot tradicionālos luksusa aksesuārus, taču nodrošinot patiesi saistošu braukšanu.
Zem Stinger GT4 zemā motora pārsega ir jau sevi pierādījušais Kia 315 zirgspēku divu litru četrcilindru turbo motors (T-GDI) ar tiešo degvielas iesmidzināšanas sitēmu.
Motora jauda tiek novadīta caur sešu pakāpju mehānisko ātrumkārbu uz 20 collu aizmugures riteņiem, kuri aprīkoti ar 275/35 R20 Pirelli P-Zero riepām. Priekšējie riteņi ir nedaudz mazāki, aprīkoti ar 235/35 R20 Pirelli P-Zeros riepām, lai pagriezienos nodrošinātu pārliecinošu un stabilu saķeri ar ceļu.
Stinger GT4 aprīkots ar oglekļa šķiedras priekšējo spoileri, kas palielina piespiedējspēku un nodrošina bremžu sistēmas ventilāciju. Kia radiatora režģis ir novietots zemāk, lai nodrošinātu maksimālu dzinēja dzesēšanu un aukstā gaisa indukciju. Auto aprīkots ar 380 mm Brembo Gran Turismo bremžu komplektu.
Stinger GT4 “nokaitēti dzeltenā korpusa” apakšā ir Kia ierastā šasija, kas aprīkota ar double-wishbone balstiekārtu. Ar īsāku riteņu garenbāzi (2619 mm) un platāku korpusu (1890 mm) nekā KIA Cee’d, taču ar to pašu garumu (4310 mm) un nelielo augstumu (1250 mm), Stinger GT4 ir līdz šim izaicinošākais konceptauto, ko Kia radījis.
Stinger GT 4 sver tikai 1301 kg, un tā masa ir gandrīz perfekti līdzsvarota – 52% priekšpusē un 48% aizmugurē. Pateicoties izlīdzinātajam automobiļa svaram, Stinger GT4 ātrumu 100km/h no miera stāvokļa var sasniegt aptuveni 5 sekunžu laikā.
Kia oriģinālā dizainā, ko veidojis Kia Motors Corporation galvenais dizainers Pīters Šraiers (Peter Schreyer), fani Stinger GT4 ārienē nekļūdīgi pamanīs Kia stila elementus. Jaunākā Kia rokraksta pazīme – “Tīģera deguna” priekšējās restes izvietotas maksimāli zemu, lai nodrošinātu motora dzesēšanu un vēsā gaisa pieplūdi. Ventilācijas restēm ir balts spīdums, bet tās apņem melna samta maliņa, šis elements izmantots arī citviet Stinger GT4 dizainā.
Priekšējai restei abās pusēs izvietoti vertikāli LED lukturi un priekšējo bremžu dzesēšanas atveres, kas iestrādātas bamperī, veidojot stilistiski tīru dizainu. Stinger GT 4 garo un gludo motora pārsegu vizuāli interesantāku padara hromēti akcenti, kā arī izvirzījumi sānos, kas papildina muskuļotās priekšējo riteņu arkas. Rezultātā auto ir ieguvis izteikti spilgtu izliekuma līniju.
Caurspīdīgie A – pīlāri un it kā apliecies vējstikls auto vadītājam nodrošina nepārspējamu redzamību – spraugas pīlāros samazina auto svaru un būtiski uzlabo redzamību. Līdzīgi kā jaunajam Kia Soul, Stinger GT4 jumts šķietami izpeld no C pīlāriem. Automašīnas sānos ir melnas krāsas samta akcenti, kuros integrēti ventilācijas kanāli, kas pastiprina gaisa pieplūdi aizmugures bremzēm. Aizmugurējās LED gaismas ir ierīkotas aptumšotā panelī tieši virs dubultajiem izpūtējiem.
Automašīnas dizaina iedvesma smelta no sacīkšu auto, iekšpuses dizains veidots mērķtiecīgi un praktiski, ar plašām alumīnija durvīm nodrošinot iekļūšanu salonā un iesēšanos ērtajos ādas sēdekļos. Salonā nav paklāju, auto grīdu zem alumīnija pedāļiem sedz speciāli gumijas paliktņi.
Uz vienkāršā, askētiskā paneļa ir biezs, plakans stūresrats un ar sarkanām LED gaismām izgaismots mērinstrumentu panelis, uz kura izceļas liels tahometrs un pārnesumu indikators.
Iedvesmojoties no motosporta un senajiem sacīkšu auto, durvju rokturi iekšpusē ir aizvietoti ar sarkanām ādas siksnām. Stinger GT4 iztiek bez stereosistēmu greznības.
Kaut arī pagaidām uzņēmumam nav plānu konceptauto nodot ražošanā, tomēr uzņēmums nereti sācis ražot transportlīdzekļus, kuriem ir liela līdzība ar pirms tam izrādītajiem konceptauto, un GT4 Stinger sniedz ieskatu Kia iespējamajā nākotnē.