Volkswagen svin visu laiku veiksmīgākā Eiropas automobiļa – Golf – 40. gadadienu. Līdz šim brīdim ir pārdoti vairāk kā 30 miljoni šī modeļa automobiļu. Jau no pirmās dienas Golf ir atspoguļojis tehnoloģisko progresu.
Turbodzinējs, tiešās degvielas iesmidzināšanas dzinējs, elektriskais dzinējs vai plug-in tipa hibdrīdpiedziņa; ABS, ESC, XDS vai 4MOTION; adaptīvā kruīza kontrole, pilsētas avārijas bremzēšanas sistēma, piekabes stabilizācijas sistēma vai automātiskā pēcsadursmes bremzēšanas sistēma; automātiskais gaisa kondicionieris, Dynaudio audiosistēma, skārienekrāns ar tuvuma sensoru vai LED priekšējie lukturi; Trendline, Comfortline, Highline, GTI, GTD vai GTE – tas vienmēr ir bijis Golf, caur kuru tikušas ieviestas nozīmīgākās mūsdienu tehnoloģijas un tendences.
Foto: Publicitātes foto
Golf I. Pirmais sērijveida Golf montāžas līniju Volfsburgā pameta 1974. gada 29. martā. Ja pirms tam vairākas desmitgades bija dominējis modelis Beetle un tādējādi aizmugurē novietoti dzinēji un aizmugurējo riteņu piedziņa, tagad bija sākusies jauna ēra – šķērsām priekšā novietotu dzinēju un priekšējo riteņu piedziņas ēra.
Džordžio Džordžaro un Volkswagen Dizaina nodaļas projektētajam Golf I kā leģendārā Beetle, kas bija uzbūvēts vairāk kā 21,5 miljonos eksemplāru, sekotājam bija jāpiepilda milzīgās cerības, ka tas turpinās tobrīd pasaulē veiksmīgākā automobiļa panākumu stāstu. Un tā arī notika – modernā un uzticamā piedziņas daļas koncepcija, izcilais telpiskais plānojums un, visbeidzot, arī dizains ieguva tādu atbalstu, ka jau 1976. gada oktobrī tika svinēta miljonā Golf automobiļa uzbūvēšana.
Laižot tirdzniecībā pirmo Golf GTI (1976. gadā), Volkswagen šajā klasē ieviesa vairāk dinamisma, bet Golf D (dabiskās vilkmes dīzeļdzinējs, 1976. gads) un vēlāk Golf GTD (turbodīzeļdzinējs, 1982. gads) iezīmēja dīzeļdzinēja automobiļu ienākšanu kompaktajā segmentā. 1979. gadā tirdzniecībā laistais Golf Cabriolet ik pa laikam kļuva par pasaulē labāk pārdoto automobili ar nolaižamo jumtu.
Foto: Publicitātes foto
Golf II. Sākot no 1983. gada augusta, pasažieriem vairs nevajadzēja sēdēt tik cieši līdzās, jo kārtējo reizi bija uzlabota telpas izmantošana. Faktiski šis bija Golf modelis, ar kuru Golf klasē tika ieviests regulētais katalītiskais pārveidotājs (1984. gadā), bremžu pretbloķēšanas sistēma (ABS, 1986. gadā) un elektriskais stūres pastiprinātājs; šis bija arī modelis, ko pirmo reizi bija iespējams pasūtīt ar visu riteņu piedziņas sistēmu (syncro, 1986. gadā).
Golf III. 1991. gada augustā tirdzniecībā laižot trešās paaudzes Golf automobili, Volkswagen uzsāka jaunu drošības ēru. Golf III bija pirmais sērijas automobilis, kas, sākot no 1992. gada, bija aprīkots ar priekšējiem gaisa drošības spilveniem, savukārt ievērojami automobiļa virsbūves konstrukcijas uzlabojumi vairoja arī trieciendrošību. Ar trešo Golf modeli ir saistīti arī vairāki citi tehnoloģiski pagrieziena punkti modeļu klāstā. Šajā jaunajā Golf automobilī debiju piedzīvoja daudzas jaunas aprīkojuma iezīmes – pirmais sešu cilindru dzinējs (VR6), kruīza kontrole, dīzeļdegvielas dzinēju oksidācijas katalītiskais pārveidotājs (1991. gads) un pirmais dīzeļdegvielas dzinējs ar tiešo iesmidzināšanas sistēmu (TDI 1993. gadā). Līdzīgi 1996. gadā par visu Golf modeļu standarta aprīkojumu kļuva ABS sistēma. 1993. gadā Volkswagen tirdzniecībā laida arī jaunu, uz Golf III balstītu kabrioletu, jaunu visu riteņu piedziņas modeli (syncro II) un pirmo Golf Variant.
Golf IV. Golf IV ieguva savu vienkāršo, precīzo dizainu, kas vairāk kā jebkad iemiesoja Volkswagen zīmola vēsturi, vienlaikus bruģējot savu ceļu nākotnē, Volkswagen koncerna toreizējā Projektēšanas nodaļas vadītāja Hartmuta Varkusa vadībā. Tajā tika ieviesta ESC sistēma (1998. gadā), kas vēl vairāk uzlaboja drošību. 1998. gadā Volkswagen prezentēja arī pirmo visu riteņu piedziņas Golf ar Haldex sajūgu – Golf 4MOTION. Gadu vēlāk ESC, sākotnēji Vācijā, kļuva par standarta komplektācijas sastāvdaļu. 2002. gadā sekoja pirmā tiešās degvielas iesmidzināšanas dzinēja (FSI) un standarta aprīkojuma galvas gaisa drošības spilvenu (logu gaisa drošības spilvenu) debija. 2002. gadā Volkswagen tirdzniecībā laida arī R32, kura maksimālais ātrums bija 250 km/h. Tieši šis klāsta labākais modelis 2003. gadā bija pirmais, kurā debitēja revolucionārā dubulta sajūga transmisija (DSG).
Golf V. Šis bija Golf modelis, kas lepojās ar augstu komforta un dinamikas līmeni, un tas 2003. gadā ļāva atstāt daudzus konkurentus tā klasē aiz muguras. Tas pats attiecās uz tā drošību. Viens faktors, kas uzsver ar lāzeri metinātās virsbūves stabilitāti, bija par 35 procentiem uzlabotā vērpes stingrība, ko Golf V demonstrēja, 2003. gadā piedzīvojot debiju. Tagad Golf pirmo reizi pēc pieprasījuma bija pieejams ar sānu gaisa drošības spilveniem, tādējādi kopā ar sešiem standarta gaisa drošības spilveniem (priekšējiem, sānu priekšējiem un logu) salonā varēja iegūt kopumā astoņus gaisa drošības spilvenus. Komforta un dinamiskas braukšanas jomā Golf V bija pārāks ar vairākām aprīkojuma iezīmēm, tai skaitā jaunu četru posmu aizmugurējo piekari, septiņpakāpju DSG transmisiju, biksenona priekšējiem lukturiem, nobīdāmu panorāmas jumta lūku, kā arī pasaulē pirmo dubulto kompresoru (2006. gadā TSI), kurā bija apvienota turbīna (turbocharger) un kompresors (supercharger). 2006. gadā debiju piedzīvoja Golf Plus, 2007. gadā – CrossGolf, jaunais Variant un īpaši taupīgais Golf BlueMotion (4,5 l/100 km).
Golf VI. Tikai četru gadu laikā līdz 2012. gada jūlijam tika saražoti vēl 2,85 miljoni uz 2008. gadā tirdzniecībā laistā sestās Golf paaudzes modeļa balstīti automobiļi. Un kārtējo reizi ievērojami bija uzlabota drošība – automobiļa virsbūve bija tik izturīga, ka tas pavisam viegli izturēja EuroNCAP triecientestus, iegūstot maksimālo piecu zvaigžņu novērtējumu. Tai pat laikā TSI dzinēji un turbodīzeļdzinēju (TDI) pāreja no unit injection sistēmas uz common rail sistēmu ļāva sasniegt labāku dinamiku un zemāku degvielas patēriņu. Labākie rādītāji bija otrās paaudzes Golf BlueMotion modelim, kura degvielas patēriņš kombinētajā ciklā bija vien 3,8 l/100 km, bet CO2 izmešu daudzums – 99 g/km. Sestās paaudzes Golf automobili par modernāko tā laika auto padarīja jaunas palīgsistēmas, piemēram, automātiskā tālo gaismu pārvaldības sistēma, parkošanās palīgsistēma un citas.
Foto: Publicitātes foto
Golf VII. 2012. gada 4. septembrī Volkswagen atzīmēja septītā Golf pasaules pirmizrādi. Jaunā Golf svars bija samazināts līdz pat 100 kg, tādējādi pagriežot daudz apspriesto svara palielināšanās tendenci pretējā virzienā. Atkarībā no izvēlētā dzinēja degvielas patēriņš bija par vairāk kā 23 procentiem mazāks. Jaunā Golf TDI BlueMotion degvielas patēriņš standarta NEDC ciklā bija vien 3,2 l/100 km (kas līdzvērtīgi 85 g CO2 izmešu uz km). Turklāt Volkswagen aprīkoja šo Golf modeli ar visām tirgū pieejamajām jaunajām palīgsistēmām, no kurām daļa bija iekļautas standarta komplektācijā, citas bija pieejamas kā papildaprīkojums. 2014. gadā Volkswagen ar Golf elektrificēja kompakto automobiļu klasi – jau šobrīd pārdošanā ir pieejams elektriskais e-Golf, ar kuru iespējams nobraukt aptuveni 190 kilometrus. Turklāt rudenī tirdzniecībā tiks laists jaunais Golf GTE3. Tā plug-in tipa hibdrīdpiedziņas standarta degvielas patēriņš ir 1,5 l/100 km, bet tikai elektriskā režīmā ar Golf GTE var nobraukt līdz pat 50 kilometrus.
Golf ir veiksmīgākais modelis, ko Volkswagen jebkad ir uzbūvējis. 2013. gada vasarā tika uzbūvēts trīsdesmit miljonais Golf automobilis – septītās paaudzes modelis. Septītās paaudzes Golf tiek ražots Volfsburgā (Vācija), Cvikau (Vācija), Fošanā (Ķīna) un Pueblā (Meksika).