“Renault” pārdošanas apmēri Eiropā pieaug

2014. gada pirmajā pusē Renault un Dacia zīmolu labie rezultāti Eiropā, kurus stimulēja modeļu Clio, Captur, Duster Phase 2 un Sandero veiksmīgie rādītāji, ļāva grupai kompensēt straujo pārdošanas apjomu kritumu tās galvenajos attīstības valstu tirgos.

2014. gada jūnija beigās visā pasaulē bija pārdoti gandrīz 1,4 miljoni automašīnu, un Renault grupas vieglo automašīnu un vieglā komerctransporta automašīnu pārdošanas apjoms 2014. gada pirmajā pusē salīdzinājumā ar 2013. gadu pieauga par 4,7 %.

Eiropā Renault grupas pārdošanas apjomi palielinājās par 18 %, ievērojami pārsniedzot tirgus pieaugumu, kas sasniedza 6,5 %.Renault zīmola pārdošanas apjomi pieauga par 13 %.Dacia bija straujāk augošais zīmols (iegūstot 0,5 punktus no tirgus daļas) šajā pusgadā.

Grupas pārdošanas apjomi ārpus Eiropas ir kritušies par 9 %, un tas ir skaidrojams ar ekonomiskajām un finanšu krīzēm tās nozīmīgākajos attīstības valstu tirgos.Šajā kontekstā grupas rezultāti ir stabili, un joprojām ir vērojams tirgus daļas pieaugums Eirāzijā un Latīņamerikā, Brazīlijā sasniedzot rekordaugstu līmeni pirmajā pusgadā (tirgus daļa 7 %).

„2014. gada pirmajā pusē Renault zīmola pārdošanas apjomi Eiropā kāpa, pateicoties Clio un Captur modeļiem.Dacia bija visstraujāk augošais zīmols reģionā.Tādējādi Renault ir spējis mazināt negatīvo ietekmi, ko radīja pārdošanas apjomu krišanās mūsu nozīmīgākajos attīstības valstu tirgos, un saglabāt grupas pārdošanas rezultātu pozitīvo attīstību”, stāsta Žeroms Stolls (Jérôme Stoll), galvenais darbības rezultātu vadītājs un viceprezidenta pienākumu izpildītājs pārdošanas un mārketinga jomā.

Spilgtākie rādītāji 2014. gada pirmajā pusē

Renault grupas pārdošanas apjoms pieauga par 4,7 % — līdz 1 365 418 automašīnu pasaules automašīnu tirgū, kura kāpums 2014. gada pirmajā pusē sasniedza 3,8 %.

EIROPA

Augošā tirgū (+6,5 %) pretstatā 2013. gadam grupa pārdeva 776 235 automašīnu (+18 %), iegūstot 10,2 % (+1 punkts) lielu tirgus daļu vieglo automašīnu un vieglā komerctransporta segmentā.

Grupas pārdošanas apjoms pieauga par 18 %, pārdoto automašīnu skaitam sasniedzot 776 236 vienības. Vieglo automašīnu un vieglā komerctransporta segmentā tirgus daļa pieauga par 1 punktu, proti, līdz 10,2 %. Grupas pārdošanas apjomi ievērojami pieauga gandrīz visās valstīs. Vislielākais pieaugums tika sasniegts Portugālē (+68 %), Apvienotajā Karalistē (+65 %), Īrijā (+52 %), Spānijā (+35 %) un Ziemeļvalstīs (+37 %).

Cliojūnija beigās joprojām bija pārdotākais automašīnas modelis Francijas tirgū un trešais pārdotākais modelis Eiropā.

Grupa ir kļuvusi par atzītu ekspertu pilsētas krosoveru segmentā, pateicoties modelim Captur, kas ir ieguvis pirmo vietu B segmentā, un modelim Duster, kas ieguvis trešo vietu C segmentā (un pirmo vietu Francijā).

Renault zīmols sev ir apliecinājis kā trešais lielākais zīmols Eiropas vieglo automašīnu un vieglā komerctransporta segmentā ar tirgus daļu 7,6 % apmērā (+0,4 punkti). Zīmols ar modeļiem Clio un Captur ir vadošais B segmentā.

Zīmols jau septiņpadsmito gadu pēc kārtas ir vieglā komerctransporta tirgus līderis ar 14,3 % lielu daļu (+0,2 punkti) un pārdošanas apmēru, kas pieaudzis par 11 %.

Dacia zīmola pārdošanas apmēra pieaugums ir pārspējis visus pārējos zīmolus.

Zīmola veiksmi veicinājis atjaunotais modeļu klāsts un pievilcīgais piedāvājums mūsdienu grūtajos ekonomiskajos apstākļos Eiropā, un tā tirgus daļa vieglo automašīnu un vieglā komerctransporta segmentā augusi par 0,5 punktiem, sasniedzot 2,6 %.

Francijas augošajā tirgū (+2,7 %) grupa pārdeva 313 682 automašīnas (+12,5 %) un vieglo automašīnu un vieglā komerctransporta segmentā ieguva 27,3 % lielu tirgus daļu, sasniedzot kāpumu par 2,4 punktiem. Jūnija beigās jaunais Clio modelis bija pārdotākā automašīna Francijas tirgū. Tika pārdoti 339 10 Captur modeļi, nostiprinot šā modeļa panākumus, un Captur bija valstī pārdotākais SUV klases automobilis. Modelis Scénic — vadošā kompaktās MPV klases automašīna — konkurencē ar jaunajiem modeļiem saglabā stabilas pozīcijas. Kopumā pieci no grupas modeļiem jūnija beigās bija desmit pārdotāko automobiļu vidū.

Dacia ar 5,3 % lielu tirgus daļu vieglo automašīnu un vieglā komerctransporta segmentā (+1,1 punkts) stabili ieņem piekto vietu (ceturtā vieta privātpersonu tirgū). Salīdzinājumā ar to pašu laiku 2013. gadā strauji kāpuši Sandero un Duster modeļu pārdošanas apjomi par attiecīgi vairāk nekā 30 % un 58 % .

Renault ir vadošais zīmols arī vieglā komerctransporta segmentā, kurā pārdotākais modelis ir Kangoo Express.

ĀRPUS EIROPAS

Tā kā pārdošanas apjomi grupas nozīmīgākajos attīstības valstu tirgos ir kritušies, grupas pārdošanas apmērs ir samazinājies par 9 %, proti, līdz 589 182 automašīnu. Tas atbilst 43 % no kopējā pārdošanas apmēra pasaulē (salīdzinājumā ar 50 % 2013. gada pirmajā pusē). Grupas rezultātus negatīvi ietekmēja tirgus lejupslīde Alžīrijā (-31 % no kopējā nozares apjoma [KNA]), Turcijā (-26 % no KNA), Argentīnā (-24 % no KNA), Krievijā (-8 % no KNA) un Brazīlijā (-7 %) — šajās valstīs un Indijā (-5 % no KNA) bija vērojama krasa krituma tendence.

Eirāzijas reģions

Renault pārdošanas apjomi Eirāzijas reģionā ir labāki nekā tirgus vidējais rādītājs — tie ir samazinājušies par 7 % tirgū, kas ir sašaurinājies par 9 %.

Krievijā, grupas trešajā lielākajā tirgū, Renault joprojām ir otrais vadošais zīmols valstī pēc Lada ar stabilu tirgus daļu 7,8 % apmērā, turklāt ir gaidāma M0 klāsta atjaunošanas labvēlīgā ietekme.

Pēc Ukrainas tirgus sabrukšanas Kazahstāna (+11 % no KNA) ir kļuvusi par otro lielāko tirgu šajā reģionā. Renault turpina iespiesties šī reģiona tirgū, un, pateicoties modelim Duster, uzņēmums ir dubultojis pārdošanas apmērus; tirgus daļa ir palielinājusies par 2,6 punktiem, sasniedzot 5,4 %.

Āzijas un Klusā okeāna reģions

Ar 110 903 pārdotām automašīnām grupas pārdošanas apjoms kritās par 12 % (-2,8 %, ja neskaita Irānu), un tas galvenokārt ir skaidrojams ar stāvokli Irānā un lejupslīdi Indijas tirgū. Grupas tirgus daļa reģionā ir nedaudz samazinājusies, proti, līdz 0,5 %.

Dienvidkorejas tirgū, kas pieauga par 7%, Renault Samsung Motors (RSM) tirdzniecības apjoms palielinājās par 40 %. Tirgus daļa auga par 1,1 punktiem, sasniedzot 4,7 %. RSM atkal kļuvis par ceturto vadošo zīmolu valstī. Jaunā modeļa QM3 panākumi ir galvenais šīs atgūšanās stimuls.

Eiropas Vidusjūras piekrastes un Āfrikas reģions

Vidusjūras reģionā un Āfrikā grupas pārdošanas apjoms ir samazinājies par 15 % tirgū, kura lejupslīde sasniedza 11 %.

Pēc vairākiem labu rezultātu gadiem liels kritums ir vērojams Alžīrijas tirgū. Taču Renault grupa joprojām ir līderis šajā valstī ar 25,4 % lielu tirgus daļu.

Grupas rezultāti joprojām ir stabili Turcijā, kur tirgus sašaurinājās par 26 %; Renault tirgus daļa pieauga līdz 17,6 %, palielinoties par 0,5 punktiem. Fluence ir kļuvis par pārdotāko automobili šajā tirgū.

Grupa joprojām ir vadošā stāvoklī Marokā, kur tās tirgus daļa maija beigās bija 37 % liela, bet seši modeļi bija desmit pārdotāko vidū.

Amerikas reģions

Pārdodot 205 390 automašīnas, grupas pārdošanas apjoms šā reģiona tirgū, kas sašaurinājās par 9 %, samazinājās par 2 %.

Brazīlijā, kas ir grupas otrs lielākais tirgus, pārdošanas apjoms pieauga par 8 % tirgū, kura lejupslīde sasniedza 7 %. Grupas tirgus daļa, pateicoties 110 146 pārdotām automašīnām, pieauga par vienu punktu, sasniedzot rekordaugstu 7 % līmeni.

Nestabilajā Argentīnas tirgū (-24 %) Renault saglabāja savu tirgus daļu (14,4 %), tajā pašā laikā par prioritāti nosakot darbības rentabilitāti.

Foto: iAuto.lv

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.