Septiņas Baltijas valstu ekipāžas šodien, 29.septembrī, uzsāks cīņu ar mērķi uzstādīt ekonomiskas braukšanas rekordu, no Rīgas startējot uz Parīzi Peugeot ekobraucienā Eco Cup.
Ar spēkratiem, kas aprīkoti ar automātisko kārbu, 2229 kilometrus garajā ceļā dalībnieki mēģinās sasniegt vidējo degvielas patēriņu vien 4 litru apmērā uz 100 km, iztērējot nepilnas divas bākas degvielas jeb 91,3 litrus.
Latviju ekobraucienā pārstāvēs autožurnālisti Aldis Bite (Auto Bild Latvija), Ingars Tenis (Tvnet), Pāvels Čujanovs (Delfi Rus) un Ojārs Vētra (AutoMedia.lv). Tāpat arī dalībnieki no Lietuvas un Igaunijas būs pieredzējuši autožurnālisti. Konkurenci profesionālajiem auto apskatniekiem izrādīs no Baltijas valstu pārstāvjiem izveidota autocienītāju komanda. Peugeot Latvija Facebook konkursā tiesības pārstāvēt mūsu valsti ieguva Vilnis Husko.
Dalībnieki dosies ceļā ar Peugeot 308 SW automobiļiem, kam ir 2 litru BlueHDi dzinējs ar 150 zirgspēkiem un 6 pakāpju automātiskā pārnesumu kārba. BlueHDi tehnoloģija sniedz iespēju samazināt slāpekļa oksīdu daudzumu virs 90%, optimizēt CO2 izmešu daudzumu un degvielas patēriņu, kā arī likvidēt 99,9% no sodrēju daļiņām, skaidro Peugeot dīlera Forum Auto Autosalona vadītājs Ģirts Feldmanis.
„Pēc rūpnīcas norādītajiem datiem vidējais degvielas patēriņš šīm automašīnām ir 4,1 l uz 100 km, kas automobilim ar automātisko kārbu jau izklausās labi. Taču šīs sacensības mērķis ir censties to pārspēt, lai pierādītu, ka Peugeot dīzeļdzinēji ar automātisko pārnesumu kārbu ir tikpat degvielu taupoši kā tiem līdzvērtīgi automobiļi ar manuālo kārbu,” uzsver Ģ. Feldmanis, piebilstot, ka šis ir lielisks veids, kā popularizēt Peugeot sasniegumus degvielu taupošo dzinēju izstrādē.
Portāla Tvnet autožurnālistu I. Teni automobiļi un ar tiem saistītā tematika dažādās jomās piesaistījusi jau kopš mazotnes, taču ekonomiskas braukšanas sacensībās viņš piedalījies nav, un brauciens uz Parīzi būs debija. „Ikdienā, kad esmu pie auto stūres, cenšos braukt ekonomiski un degvielu lieki netērēt,” saka I. Tenis.
„Cik ar savu pārinieku apspriedāmies, degvielas ekonomijas nolūkos noteikti izslēgsim kondicionieri. Tāpat meklēsim aizvēju, izmantosim fūres un autobusus, aiz kuriem mēģināsim slēpties, un nebrauksim ļoti ātri, bet vienmērīgā tempā,” plānus atklāj autožurnālists, piebilstot, ka precīzu taktiku un stratēģiju, kā ekonomiskāk aizbraukt uz Parīzi, ar kolēģi apspriedīs pirms starta.
Viens no „ieročiem”, lai uzrādītu labākus degvielas ekonomijas rādītājus, būs Statoil milesPlus degviela, ar kuru būs pildītas spēkratu bākas. Statoil milesPlus salīdzinājumā ar degvielu bez papildu piedevām sniedz 3% ekonomiju, uzlabojot dzinēja veiktspēju un nodrošinot tā vienmērīgāku darbību.
„Domāju, ka 4 litru atzīmei pietuvoties ir iespējams, tomēr jāņem vērā, ka reālie braukšanas apstākļi atšķirsies no ražotāja testiem – būs lietus, vējš, kas ietekmē degvielas patēriņu. Uz šosejas šim rādītājam pietuvosimies, bet neesmu drošs, vai spēsim sasniegt tik zemu vidējo patēriņu,” norāda I. Tenis.
Brauciena dalībniekiem būs iespējams sekot līdzi tiešsaistē mājaslapā www.peugeot.lv/ecocup. Pateicoties loģistikas risinājumam, ko radījis uzņēmums GSMvalve OÜ, sekot varēs gan automobiļu atrašanās vietai, gan to ātrumam un vidējam degvielas patēriņam. Ar atpakaļejošu datumu varēs apskatīt brauciena trajektoriju gan interaktīvā kartē, gan arī izmantojot precīzo atskaiti.
Brauciens uz Parīzi būs otrais Peugeot Baltijas valstīs organizētais. Pērn, pirmajā ekobraucienā Eco Cup uzvarēja Latvijas komanda – Ivo Goldmanis un Guntars Pulss, – kuri ar Peugeot 508 SW 1.6 e-HDi modeli no Rīgas līdz Ženēvai aizbrauca ar vidējo degvielas patēriņu tikai 3,3 l/ 100 km.
Foto: iAuto.lv