Benzīns, dīzelis vai kas cits? – Bosch Automotive veikusi pētījumu, kura rezultātā noskaidrots, kādam motoram pircējs dod priekšroku, izvēloties jaunu automobili.
Benzīna motors: globālā mērogā tas joprojām ir vispopulārākais. Priekšgalā atrodas Ķīna, kur gandrīz 100 procentos gadījumu zem jaunas automašīnas motora pārsega atrodas benzīna dzinējs, bet ASV un Japānā ar šādu tehniku pārvietojas 75%.
Dīzeļdzinējs: gandrīz katrs otrais jaunais automobilis Eiropas Savienībā un Indijā tiek pārdots dīzeļversijā un šo motoru priekšrocības ir zināmas sen – moderns dīzelis patērē līdz pat 25% mazāk degvielas nekā līdzīgs benzīnnieks, bet griezes moments tam ir par 40% lielāks. Dīzeļu popularitāte aug arī citos lielajos tirgos, piemēram, ASV. Ja tagad to īpatsvars sastāda 3% no tirgus daļas, tad līdz 2018.gadam, pēc Bosch prognozēm, tie būs jau 10%.
Hibrīda un elektropiedziņa: Japānā jau tagad gandrīz katrs piektais pārdotais jaunais automobilis komplektēts ar hibrīdpiedziņu un šis tirgus sektors turpinās augt. Bosch prognozē, ka 2020.gadā pasaulē tiks pārdoti 6,5 miljoni hibrīdu, 3 miljoni Plug-in (no mājas elektrotīkla uzlādējamie) hibrīdu un 2,5 miljoni elektromobiļu no kopējā realizētā jaunu automobiļu skaita, kas pēc Bosch aprēķiniem tad sasniegs 113 miljonu vienību gadā.
Flex-Fuel: Brazīlijā ir lielākais automašīnu skaits pasaulē ar tehnoloģiju, kas ļauj pārvietoties, izmantojot benzīnu vai alkoholu (etanolu). Otrs lielākais tirgus šādai tehnikai ir ASV.
Gāze: jau desmit gadu šādas tehnoloģijas piekritēju skaits pieaug par 25% gadā, bet tādā valstī kā Dienvidkoreja, jau tagad 11% no autoparka aizņem automašīnas, kuru degvielas tvertnēs pilda dabasgāzi.