BMW 7.sērija būs pārāka par Mercedes un Audi (+ foto)

Jaunais BMW 7.sērijas sedans, kas pirmizrādi svinēs 2015.gada Frankfurtes autoizstādē (septembris) un dīleru salonos nonāks gada beigās, daudzās jomās būs pārāks par saviem galvenajiem konkurentiem – Mercedes S-klasi un Audi A8.

Laikam jau ir tikai normāli, ka ikviens vadošo autobūves kompāniju flagmanis (vācu Premium trijniekā – pilnīgi noteikti) tiek sagaidīts kā potenciāls „modes” aizsācējs, ja ne dizaina, tad jaunu tehnoloģiju jomā jau nu gan.

Kad 2013.gadā pasaule ieraudzīja jauno Mercedes S-klases sedanu, šķita, ka šo augsto tehnoloģiju „zvaigžņu kuģi” tik ātri pārspēt nevarēs, taču paies tikai divi gadi un BMW 7.sērija būs tikpat augstā līmenī, daudzās jomās savu sīvāko konkurentu arī pārspējot. Kā to var zināt 2014.gada nogalē? Gluži vienkārši – BMW to nemaz tā īsti necenšas slēpt, turklāt informācija par bavāriešu jaunākajām tehnoloģijām laiku pa laikam parādās medijos.

Jaunākais apliecinājums tam ir raksts Auto-Motor-Und-Sport.de, kur vācu žurnālisti, atsaucoties uz ziņu avotiem no BMW rūpnīcas, raksta par to, ko varam gaidīt no jaunā 7.sērijas modeļa. Un pārmaiņu patiešām ir daudz, kaut vai attiecībā uz svaru. Neskatoties uz savu alumīnija ķermeni jaunais Audi A8 par diētas paraugzēnu tā arī nekļuva un savus konkurentus šajā jomā pārspēja par salīdzinoši nebūtiskiem 30-50 kg. BMW izmantos oglekļa šķiedru, tādēļ efekts būs krietni sajūtamāks – vismaz 150 (līdz pat 200 kg) kilogrami. Svara samazināšanas iespējas BMW pamanījis pat riteņu diskos, tādēļ jaunajam modelim tie būs par 40% vieglāki. Automobiļa masa ir cieši saistīta ar degvielas daudzuma izlietojumu, tādēļ, pateicoties arī šim apstāklim, jaunās 7.sērijas vidējais degvielas patēriņš saruks par 20%. Protams, patēriņu iespaido arī citi faktori, piemēram, ceļa reljefs, tādēļ BMW ieviesīs sistēmu, kas „pazīs” izvēlēto maršrutu visā garumā, ņems vērā kāpumus, kritumus un ceļa līkumus un attiecīgi pieskaņos bremžu un ātrumkārbas darbību.

Pilnīgi autonomi 7.sērija braukt vēl nevarēs, lai gan „visi tam nepieciešamie komponenti konstrukcijā ir iekļauti,” taču baudīt atslodzi, uzticot vadīšanu līdz ātrumam 60 km/h blīvas satiksmes apstākļos, varēs jau līdz ar jaunā modeļa startu, tāpat kā pilnībā automātisko garāžā/stāvvietā novietošanas (un no tās izbraukšanas) sistēmu. Ja BMW gadīsies sastapt attiecīgi aprīkotu autostāvvietu vai daudzstāvu garāžu, sistēma noteiks, vai tajā ir brīvas stāvvietas, un, ja atradīsies kaut viena, pati pavadīs uz turieni automobili un pēc saimnieka pieprasījuma „piebrauks karieti pie durvīm.” Šī tehnoloģija jau izmēģināta Mini konceptā komplektā ar viedo pulksteni un pakāpeniski tiks ieviesta citos modeļos. Izstrādes procesā ir tā saucamā Augmented Reality tehnoloģija, kas apvieno reālos apstākļus ar informāciju no interneta. Pagaidām nav saskaņota likumdošana, kas pieļauj šādas tehnoloģijas izmantošanu, taču 7.sērijas Head-Up displejs spēj projicēt informāciju par objektiem, ēkām un krustojumiem un norādīt vadītājam pareizo joslu, pa kuru jāturpina kustība.   

Attiecībā uz pasažieru komfortu, BMW spēris soli tālāk salīdzinājumā ar Mercedes: atšķirībā no štutgartiešu Magic Carpet piekares, kur ceļa virsmu pirms automašīnas skenē stereo kamera, sagatavojot amortizatoru/atsperu elementus nelīdzenumu pārvarēšanai, minhenieši izmanto radaru un sensoru kombināciju, tādēļ 7.sērijas limuzīna piekare savus pasažierus varēs lutināt arī nakts apstākļos. Jau tagad zināms, ka līdz ar jaunās paaudzes startu 2017.gadā, šī tehnoloģija pārceļos uz 5.sēriju.  

Ierīču pārvaldīšanā galveno lomu joprojām pildīs iDrive ar savu skārienjutīgo virsmu, tomēr daudzas citas funkcijas pārņems skārienjutīgs ekrāns, kas darbosies pēc līdzīga principa kā viedtālruņi un planšetdatori. Jau līdz ar modeļa startu būs pieejama žestu vadība, kas ļaus pārvaldīt navigāciju un telefonu, vēlāk tiks ieviesta virtuālā tastatūra, kas izgaismosies uz vējstikla un ļaus pildīt tās pašas funkcijas. Par papildmaksu 7.sērijas pircējs varēs pasūtīt atsevišķu displeju priekšējam pasažierim. Arī to varēs pārvaldīt ar žestiem un apmainīties ar informāciju ar vadītāja displeju, pārsūtot datus no viena ekrāna uz otru. Pasažieris varēs izmantot dažādas aplikācijas, kamēr vadītājam šāda iespēja brauciena laikā drošības nolūkos liegta.

Izstrādes procesā ir īpašas datu brilles, kas atšķirībā no Google Glass nav tikai paplašinājums navigācijas sistēmai ārpus automašīnas, bet strādā arī salonā. Tās saistītas ar automobiļa monitoringa sistēmu un spēj to lietotājam pasniegt absolūti netraucētu skatu uz apkārtējo pasauli, radot „caurspīdīgu” virsbūves balstu efektu.

Piebildīsim, ka nesen par „caurspīdīgo virsbūves balstu” tehnoloģijas ieviešanu savos modeļos paziņoja arī Land Rover/Jaguar.

 

Foto: Autobild.de

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.