“Rinspeed Budii”-periskops un mini elektro-rolleri komplektā (+ foto)

Kompānija “Rinspeed” atklājusi informāciju par konceptu “Budii,” kas tiek gatavots Ženēvas 2015.gada autoizstādei.Ar saviem neparastajiem konceptiem pazīstamā Šveices kompānija arī šoreiz palikusi uzticīga principam, kas pirmajā vietā liek cilvēka un mašīnas savstarpējās attiecības. Koncepta autori pārliecināti, ka autonomās braukšanas tehnoloģijas jau tuvākajā nākotnē kļūs par autobūves ikdienu un pacels cilvēka un tehnikas mijiedarbību jaunā līmenī.

Foto: Publicitātes foto

Uz “BMW i3” elektromobiļa bāzes tapušā “Rinspeed” koncepta neparastākā detaļa ir periskops, kas var pacelties 70 cm virs jumta. Šoreiz gan tas nav paredzēts braukšanai zem ūdens (“Rinspeed” bijuši arī tādi koncepti), bet gan tādēļ, lai skenētu apkārtni un nodotu datus autonomās vadības centram.

Foto: Publicitātes foto

Teleskopiskajam lāzerim palīdz arī augstas izšķirtspējas kamera, kuras piegādātie dati tiek izmantoti autopilota funkcijas nodrošināšanai un diapazonā 100 mm regulējamās pneimatiskās piekares automātiskai darbībai. Piekare strādā pēc līdzīga principa kā “BMW” un “Mercedes” augstākās klases modeļos, garantējot viskomfortablāko pārvietošanos uz jebkura seguma ceļa virsmas.

Foto: Publicitātes foto

“Budii” konstruēts tā, lai stūri nepieciešamības gadījumā varētu pārvietot visā priekšējā paneļa garumā. Tas nozīmē, ka tā var būt arī vidū vai labajā pusē, bet, ieslēdzot autopilota režīmu, stūri var paslēpt zem priekšējā paneļa. Stūres saistība ar pagriešanās mehānismu notiek ar steer-by-wire tehnoloģijas palīdzību (līdzīgs risinājums izmantots sedana “Infiniti Q50” konstrukcijā), savukārt pedāļi gan paredzēti tikai vienam braucējam – tam, kurš sēž labajā pusē.

Foto: Publicitātes foto

“Budii” komplektācijā iekļauti divi kompakti divriteņu elektropiedziņas transportlīdzekļi, kas stiprinās uz izbīdāmas platformas aiz priekšējiem sēdekļiem.

Foto: Publicitātes foto

Koncepta aprīkojumā ir paceļamas žalūzijas stikliem, Harman sistēmas multimediju iekārta ar lielu, centrā novietotu ekrānu, sistēma, kas spēj komunicēt ar citiem transportlīdzekļiem un apmainīties ar informāciju, dažādu elektronisko ierīču bezvadu uzlādēšanas iespēja, diožu lukturi un funkcija, kas automātiski norēķināsies par stāvlaukumā izmantoto laiku. Automobiļa elektronika pratīs pieskaņoties vadītāja braukšanas stilam, pakārtojot tam galveno agregātu darbību.

Foto: Publicitātes foto

“Budii” spēka agregāts attīsta 170 Zs un 250 Nm, kas ir pietiekami, lai 100 km/h varētu sasniegt 7,2 sekundēs. Automobiļa maksimālais ātrums ir 150 km/h, bet ar pilnībā uzlādētiem akumulatoriem tas var nobraukt aptuveni 200 kilometrus.

Foto: Publicitātes foto

Foto: Publicitātes foto

Foto: Publicitātes foto

Foto: Publicitātes foto

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.