Krievijas autotirgus turpina galvu reibinošo kritienu uz leju – februāra rezultāti liecina, ka salīdzinājumā 2014.gada februāri zaudēti 38 procenti.
Lai kā Krievijas politiķi necenstos attaisnot Putina izvēlēto stratēģiju, autobūve ir pirmā, kas parāda tās īsto seju. Krievijas iedzīvotājiem tas nesola neko labu – tikai dažu mēnešu laikā jaunu automobiļu cenas paaugstinātas vairakkārt, bet ražotāji spiesti masveidā atlaist darbiniekus.
Februāra statistikas dati, ko publicējuši Eiropas biznesa asociācija mediji rāda, ka 2015.gada februārī Krievijā pārdots 128 298 jaunu automobiļu. Tas ir par 37,9% mazāk nekā līdzīgā laika periodā pērn un par 32,1% mazāk nekā 2015.gada sākumā.
Pirmo vietu joprojām notur Lada (23 638, par 23% mazāk nekā 2014.gada februārī). Otrajā vietā Hyundai (13 233, -5%), trešajā Kia (12 563, -6%). Lielāko pieprasījuma kritumu no pirmā desmitnieka kompānijām piedzīvojis Volkswagen (-49%), Renault (-46%) un Nissan (-45%).
Savu statistiku publicējusi arī Krievijas analītiskā aģentūra Avtostat – pēc šī resursa informācijas Krievijas tirgus lejupslīde ir vēl dramatiskāka – februārī kritums par 56,8%, kopš gada sākuma – par 49,6%.
Reaģējot uz šādu notikumu pavērsienu Krievijas lielākā autobūves kompānija AvtoVAZ paziņojusi par 1100 vadošā personāla darbinieku atlaišanu.