Nule kā Latvijā ieradies zīmola Volkswagen pirmais pilnībā elektriskais apvidus automobilis ID.4, kas piedāvā ne tikai pārsteidzoši ietilpīgu interjeru, jaunākos tehnoloģiskos risinājumus, bet arī iespaidīgu nobraukuma distanci – līdz pat 520 km (WLTP ciklā) ar vienu uzlādi. Par godu jaunajam modelim Volkswagen aicināja uz individuāliem ātrajiem randiņiem svaigā gaisā Latvijas auto nozares ekspertus un viedokļu līderus. Divu sēriju video reportāžā Volkswagen aicina iepazīties ar viņu pirmajiem iespaidiem un domām par ID.4.
Visi ātro randiņu dalībnieki pēc pirmā brauciena bija patīkami pārsteigti par ID.4 sniegtajām iespējām. Visvairāk eksperti novērtēja ID.4 jaunākās paaudzes tehnoloģijas, jaudīgo 77kWh bateriju, kas padara garākus ceļojumus ar elektroauto par realitāti, ka arī tā inovatīvo dizainu. Īpašu atzinību izpelnījās paplašinātās realitātes displejs un navigācijas sistēma, kas saplūst ar realitāti – piemēram, navigācijas sistēmas pagrieziena bultas parādās autovadītāja redzes laukā aptuveni 10 metrus priekšā automobilim.
Portāla Delfi.lv auto redaktors Raimonds Zandovskis uzsvēra: “Auto attaisnoja uz sevi liktās cerības, jo salons ir lielāks nekā ID.3. Ir sporta režīms, kas atļauj pārsteigt līdzbraucējus, un projekcijas ekrāns.”
Kursors.lv redaktors Māris Gaugers norādīja: “Pirmie iespaidi ir pārsteidzoši labi. Papildinātā realitāte ir kaut kas tāds, ko līdz šim nebiju redzējis un tās izmantošana ir nākotne. Ir jūtams kvalitātes pakāpiens – viss ir labāks un kvalitatīvāks un potenciālajiem pircējiem patiks visas šīs izmaiņas.”
Portāla Uzlādēts.lv dibinātājs un redaktors Kārlis Mendziņš skaidroja: “Lielākais iespaids palika no paplašinātās realitātes displeja. Dzīvē to ieraugot, es sapratu, cik tas ir ērti.”
Portāla Iauto.lv vadītājs Māris Ozoliņš uzsvēra: “ID.4 ir lielāks gan izmēros, gan baterijas ietilpībā – 77 kWh. Tas ir iespaidīgi un ļauj nobraukt līdz pat 520 km. Līdz ar to šāds elektroauto jau var būt arī kā vienīgais ģimenes auto.”
Eksperti un viedokļu līderi atzinīgi vērtēja arī automašīnas plašo salonu, kuru ID.4 ieguvis, pateicoties MEB platformai un garai garenbāzei. Papildus tam auto ir aprīkots ar ievērojama izmēra bateriju, bet efektīvās MEB platformas plānojuma dēļ, tā neaizņem vietu salonā, jo ir vienmērīgi izvietota automašīnas apakšā. Viesi arī akcentēja ID.4 jaudu, veiklību un vieglo vadāmību. Kopumā, viedokļu līderi ir vienoti, ka jaunais ID.4 ir uzmanības vērta alternatīva iekšdedzes dzinēju automašīnām.
Portāla Delfi.lv tehnikas ziņu redaktors Kārlis Dambrāns papildināja: “Man patika tas, cik neuzkrītoši vienkāršs ir šis modelis. Tas ir ļoti prātīgs auto – tieši kā Volkswagen ir jābūt.”
Tavs Auto TV galvenais redaktors Roberts Jansons skaidroja: “Ja auto salonā nevaldītu tāds klusums un braukšanas režīmus nebūtu jāizvēlas, lietojot šo savdabīgā paskata ātrumkloķi, pat nerastos sajūta, ka brauc ar elektroauto, tu brauc ar normālu mašīnu. Ļoti daudzi cilvēki jau domā par elektro automobiļiem un to iegādi, un šādi auto palīdz šo domu realizēt.”
Fitnesa un veselības trenere Nika Linde norādīja: “Ļoti patika kā kamera reaģē uz kustību, braucot atpakaļgaitā – pagriežot stūri, kamera seko līdzi. Šī automašīna spēj aizvietot benzīna automašīnu, jo kilometrāža ir pietiekami liela, tostarp arī automašīnas ietilpība.”
Portāla Titanium.lv galvenā redaktore Marina Dianova uzsvēra: “Ļoti ātri uzņem ātrumu! Un navigācijas atspoguļojums uz vējstikla ir vienkārši wow! Es neko līdzīgu iepriekš nebiju redzējusi!”
ID.4 atstāja iespaidu uz ikvienu no individuālo randiņu dalībniekiem. Gan ID.4 dizains, gan veiktspēja, gan inovatīvās tehnoloģijas spēja sevi pierādīt pat tik īsās tikšanās reizēs.
Modele un stiliste Sintija Selicka-Užāne norādīja: “Ļoti maiga un patīkama braukšana, nejūtot lielās Rīgas bedres. Ir sajūtas, ka sēdi mazā mākonītī. Navigācija parāda priekšā, kur braukt, tāpēc nekas pašam nav jādara. Šī ir eko mašīna, kas reizē ir stilīga un komfortabla.”
Ēdienu blogere, influencere un trīs bērnu māmiņa Jana Medova papildināja: “Sajūtas ir krāšņas! Šķiet, ka atrodos nākotnes automašīnā – navigācijas bultiņa acu priekšā, neona gaismas un ļoti pārsteidzoši viegla vadāmība!”
Kā jau ziņots iepriekš, ID.4 klientiem Latvijā ir pieejams kopš marta beigām. Visas automašīnas klientiem Latvijā tiks piegādātas ar jaunāko programmatūras versiju, kas sniegs piekļuvi attālinātajiem atjauninājumiem, kā arī ar pagarinātu piecu gadu kopējo garantiju un astoņu gadu garantiju baterijai, siltumsūkni efektīvākai enerģijas patērēšanai aukstos laikapstākļos un lādēšanas kabeli mājsaimniecību kontaktligzdām. ID.4 bāzes versijas sākumcena būs zem 40 000 eiro ar PVN.