Jaunā “Opel Insignia” kļuvusi ievērojami ietilpīgāka un vieglāka, tai ir jauns dīzeļdzinējs, jauna astoņu pakāpju automātiskā transmisija un jauna pilnpiedziņas sistēma, kā arī pieejamas kļuvušas visas jaunākās tehnoloģijas un vadītāja atbalsta sistēmas. Turklāt “Insignia” piedāvā universāla īpašu apvidniecisko versiju “Country Tourer” ar progresīvu visu riteņu piedziņu.
2008. gada maijā notiekošajā Londonas autošovā debitēja „Opel Insignia”. Toreiz visi klātesošie apgalvoja, ka „Insignia” ir labākais „Opel” automobilis daudzu gadu laikā – skaists, respektabls un tehniski izsmalcināts. Varbūt pat visu laiku labākais opelis! Autoprese šo jauno Opel stilu nodefinēja šādi – vācu precizitāte, kas ietērpta kupejas skulpturālā elegancē. Un 2009.gadā „Insignia”ieguva “Eiropas gada auto” titulu.
Otrās paaudzes “Insignia” debitēja 2017.gada martā Belgradas auto izstādē. Veidota pavisam citāda, daudz slaidāka un sportiskāka, bet ar vēl lielākām pretenzijām uz Premium automobiļa statusu. Ja pirmās paaudzes “Insignia” tika piedāvāta ar hečbeka, sedana un universāļa tipa virsbūvi, tad jaunajam modelim ir tikai piecdurvju hečbeks “Grand Sport”, kas pēc izskata līdzinās sedanam, un universālis “Sports Tourer”. Uz šo modeli autoražotāja „Opel” nesen izveidotā savienība ar franču koncernu „PSA” iespaidu vēl nav atstājusi, jo Insignia tapusi uz E2XX globālās platformas, kas vēl kopīga ar “General Motors”. Turpmākajos gados visas “Opel” modeļu gammas attīstība tikšot balstīta uz “PSA” platformām. Tātad “Insignia” – pēdējais īstais opelis?
Otrās paaudzes “Insignia” ārējie izmēri ir iespaidīgi: garums 4986 mm, platums (bez spoguļiem) 1863 mm , augstums 1500 mm. “Insignia” ir pastiepusies garumā par gandrīz septiņiem centimetriem, bet jumta daļā tā ir par trim centimetriem zemāka, tā izceļas ar slaidu sportiskumu. Garumā “Insignia” universālis pārspēj “VW Passat Variant” par 81 mm, “Volvo V60” par 225 mm, “Audi A6 Avant” par 261 mm un “Škoda Octavia Combi” par 319 mm, tāpat arī jaunā “Insignia” ir nedaudz platāka par visiem minētajiem konkurentiem, bet bagāžnieka standarta ietilpības (560 litri) ziņā tā pārspēj “Audi” un “Volvo”, nedaudz piekāpjoties tikai “VW” un “Škoda”. Ja aizmugurējie sēdekļi ir nolocīti, “Insignia” bagāžnieka ietilpība pieaug līdz 1665 litriem, kas ir par 135 litriem vairāk, nekā iepriekšējam modelim. Bagāžnieka vāku tagad varam atvērt ar vieglu precīzu kājas kustību zem aizmugurējā bampera vietā, kur uz asfalta izgaismojas piktogramma.
Lai arī izmēros augusi, jaunā “Insignia” ir krietni vieglāka. “Sports Tourer” universālis sver par 200 kg mazāk par iepriekšējo modeli, kā rezultātā degvielas patēriņš esot par līdz pat desmit procentiem mazāks. Riteņu garenbāze ir palielināta par gandrīz desmit centimetriem (92 mm), kas nodrošina lielākas ērtības salonā ne tikai priekšējiem, bet arī aizmugurējiem pasažieriem. Pazeminātā jumta dēļ izmainīta sēdpozīcija, kas vadītājam tagad sniedz sportiskāku braukšanas sajūtu. Sportiskumu akcentē arī masīvais vidustunelis starp sēdekļiem un uz vadītāja pusi sagriezta priekšējā paneļa viduskonsole. Interjera noformējumā dominē plūstošas, acij tīkamas līnijas, kas kopumā rada mājīgu atmosfēru ar pamatotām luksusa pretenzijām.
Mana pirmā iepazīšanās ar jauno modeli notika uzreiz ar automobili no cenu listes paša augšgala – “Insignia Country Tourer”, kas pārstāv specifisku autotirgus segmentu – uz klasisku universāļu bāzes veidotus auto ar paaugstinātu klīrensu un pilnpiedziņu, kā arī apvidnieciskiem dizaina elementiem. Šādas mašīnas tradicionāli raksturo laba dinamika uz asfalta un spēja nepieciešamības gadījumā pārvietoties arī grūtā apvidū, konkurējot ar krietni augstākajiem džipiem.
Papētot autobūves vēstures lappuses, atklāju, ka šis stils nebūt nav izgudrots pagājušā gadsimta 90. gados un nebūt nesākās ar “Volvo V70XC” un “Subaru Legacy Outback”. Tālajā 1979. gadā “American Motors Corporation” paspārnē debitēja oriģināls auto “Eagle”, kas radīts uz slavenā “Jeep” šasijas uzmontējot “AMC” vieglo mašīnu virsbūves. “AMC Eagle Wagon” komforts, salīdzinājumā ar “Jeep” askēzi, bija kā diena pret nakti, taču apvidus īpašības gandrīz neatpalika no slavenā kara veterāna. Toreiz gan amerikāņu publika “Eagle” universālās īpašības novērtēt neprata, un 1987.gadā, “AMC” iekļaujoties “Chrysler Corporation” sastāvā, šā modeļa ražošanu pārtrauca.
Pirmās paaudzes “Insignia” universāļa pilnpiedziņas versija “Country Tourer” debitēja 2013.gada septembrī Frankfurtes autošovā. Pēc radniecīgo “Volvo” un “Audi” modeļu receptes aizgūts „sēņotāju komplekts” – par 20 mm paaugstināts klīrenss, melnas matētas plastmasas spārnu un sliekšņu uzlikas, metāliskas auto apakšas aizsargplates imitācija, kuras gali redzami gan priekšējā, gan aizmugurējā bufera apakšmalā – tas viss piešķīra solīdajam, pat nedaudz tuklajam „Insignia” universālim nedaudz brutālāku izskatu.
Jaunais, slaidais otrās paaudzes “Country Tourer” tagad lepojas ar papildus 25 milimetru klīrensu un līdzīgiem apvidnieciskiem virsbūves apdares elementiem, kas elegantā automobiļa izskatu papildina ar diskrētu samākslotas brutalitātes piedevu un pamodina vēlmi atstāt gludo asfaltu un doties neceļos.
Testa braucienam “Amserv Krasta” Opel salonā saņemu ķiršu sarkanu automašīnu ar Ungārijas numuru, kuras tehniskajā pasē rakstīts “Insignia Country Tourer Innovation D2.0 AWD S/S (210 hp) AT8”. Tātad, 210 ZS jaudīgs dīzeļdzinējs ar 8 pakāpju automātisko transmisiju un pilnpiedziņu, augstākajā aprīkojuma līmenī. Automašīna triju dienu testā atstāja patiešām labu iespaidu, jo bija vienmēr klātesoša dinamiskā labsajūta, ko sniedza iespaidīgā jaudas rezerve, kas ļāva komfortabli justies gan nevienmērīgā pilsētas satiksmē, gan uz ātrgaitas šosejas. Pie tam šis dzinējs ir salīdzinoši ekonomisks, reālais patēriņš 3 dienu braucienā palika 9.4 litri uz 100km.
Automobilis izceļas ar vieglu un precīzu vadāmību. Tas stingri turas uz ceļa un nevairās no enerģiskiem manevriem, ļaujot izbaudīt līkumus bez mazākā sasprindzinājuma. “Insignia” braukšanas prieka noslēpums ir jaunā pilnpiedziņas sistēma “Twinster” ar griezes momenta vektorizāciju, kas nozīmē aktīvās drošības palielināšanu. Dubultais sajūgs aizvieto aizmugurējās ass standarta diferenciāli, sistēma sekundes daļā var individuāli pielāgot griezes momentu vienam vai abiem aizmugurējiem riteņiem un jauda tiek vienmēr optimāli novadīta. “Twinster nodrošina ļoti augstu griezes momenta sadales spēju, sākot no 0 Nm vienai pusei līdz 1500 Nm otrai pusei. Tā nodrošina izcilu virziena kontroli un maksimālu stabilitāti, kas būtiski uz slidena ceļa un ziemas apstākļos. Parasti lielāks griezes moments tiek nosūtīts uz ārējo aizmugurējo riteni, “Insignia” virāžā iegriežas ar lielāku precizitāti, reaģējot uz vadītāja darbībām.
Savukārt, “Mechatronic FlexRide” šasija pielāgo amortizatorus, gāzes pedāļa atsaucību un automātiskās pārnesumkārbas pārslēgšanas punktus, balstoties uz vadītāja izvēlētājiem “Tour” vai “Sport” režīmiem, ko var ieslēgt ar neuzkrītošām podziņām viduskonsolē pie ātrumpārslēga. Pēc subjektīvajām sajūtām, “Sport” režīmā piekare kļūst pārāk cieta mūsu nelīdzenajam asfaltam. Zemāks smaguma centrs „Country Tourer” nodrošina labāku stabilitāti, nekā jebkuram pilnizmēra krosoveram, par ko pārliecinājos grants ceļa līkumos, kur “gudrā” transmisija sniedza nudien lielisku atbalstu. Bezceļu spējas gan neiznāca pārbaudīt, taču teorētiski „Country Tourer” var izkārpīties no sniega vai dubļiem pat apstākļos, kad saķeri spēj atrast vairs tikai viens no auto riteņiem.
Ja tev ir 36 tūkstoši eiro un tu vēlies pirkt opeli, draugi droši vien mēģinās tevi no šā pirkuma atrunāt. Taču, ja tev ir 36 tūkstoši eiro un tu vēlies lielu, elegantu un klasisku ģimenes automašīnu, kas pie tam ir paaugstināta, ar pilnpiedziņu un spēj apvienot sevī vieglā auto un džipa labākās īpašības, tad “Opel Insignia Country Tourer” noteikti būtu vērts izmēģināt.
„Country Tourer” sniedz visu to komfortu, ko sagaidām no lielajiem mūsdienu universāliem. Savukārt, bezceļinieka aksesuāri to padara iespaidīgu, piešķir spilgtu individualitāti un šarmu. Te ir plašums salonā un liels bagāžnieks, bet nav augstu griestu. Un kādam varbūt pietrūks paaugstinātas “komandiera” sēdpozīcijas. Taču braukšana ir labāka, nekā ar līdzīga izmēra krosoveriem, jo „Country Tourer” ir stabilāks un veiklāks manevros uz asfalta, nekā parasti pilnizmēra krosoveri, tajā pat laikā tas izceļas ar sevišķi līganu gaitu un spēj nodrošināt tādas pašas bezceļu spējas.
„Opel Insignia Country Tourer” būtu saprātīga izvēle arī uzņēmumu direktoriem un valdes locekļiem, kas vēlas klasisku un labi aprīkotu dienesta auto, nevēlas vizināties laucinieciskos “landkruizeros”, tomēr atvēlētā budžeta ietvaros nevar atļauties “Audi A6 allroad quattro” vai “Volvo V60 Cross Country”.
„Opel Insignia Country Tourer” tuvākie konkurenti ir “VW Passat Alltrack” un “Skoda Octavia Scout”. Līdzīgi aprīkots folksvāgens ir ievērojami dārgāks, bet škodai pietrūkst “Insignia” elegances. Lai gan “Opel” piedāvājumā tagad līdzās kompaktajam krossoveram “Mokka X” parādījušies arī izmēros līdzīgie priekšpiedziņas pseidoapvidnieki “Crossland X” un “Grandland X”, pēc modeļa “Antara” aiziešanas modeļu gammā vairs nav pilnizmēra krosovera. Tātad “Country Tourer” būtu jākļūst arī par alternatīvu arī tādiem spēkratiem kā “Škoda Kodiaq”, “VW Tiguan”, “Volvo XC60”, “Nissan X-Trail”, “Toyota RAV-4”, “Renault Koleos” un citiem.
Jā, labi aprīkots pilnpiedziņas „Country Tourer” maksā daudz (34-36 tūkstoši eiro, par šādu cenu var nopirkt divus “Crossland X”), taču kārtīgi apsverot visus argumentus, nākas aizdomāties – varbūt šāds „Country Tourer” jaudas/prestiža/cenas/saprāta attiecībā pārspēj jebkuru iepriekš minēto krosoveru. Starp citu, „Country Tourer” sākumcena priekšpiedziņas versijā ar 140 ZS 1.5 Turbo benzīndzinēju un sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu ir tikai 24704 eiro. Bet tā jau būs pavisam citāda automašīna.