Audi lielās klases modelis A6 tiek ražots 5. paaudzē, un kopš jūnija sākuma jaunākās paaudzes A6 ir pieejams arī Latvijā.
Dzinēji
- 55 TFSI – 3 litru V6 benzīna dzinējs ar 340 Zs pie 5000-6000 apgr./min., 500 Nm pie 1370-4500 apgr./min., septiņu pakāpju S tronic automatizētā divsajūgu pārnesumkārba, quattro pilnpiedziņa, CO2: 151-161 g/km;
- 50 TDI – 3 litru V6 dīzeļdzinējs ar 286 Zs pie 3500-4000 apgr./min., 620 Nm pie 2250-3000 apgr./min., astoņu pakāpju Tiptronic automātiskā pārnesumkārba, quattro pilnpiedziņa, CO2: 142-150 g/km;
- 45 TDI – 3 litru V6 dīzeļdzinējs ar 231 Zs pie 3250-4750 apg./min., 500 Nm pie 1750-3250 apgr./min., astoņu pakāpju Tiptronic automātiskā pārnesumkārba, quattro pilnpiedziņa, CO2: 146-150 g/km;
- 40 TDI – 2 litru dīzeļdzinējs ar 204 Zs pie 3750-4200 apgr./min., 400 Nm pie 1750-3000 apgr./min., septiņu pakāpju S tronic automatizēto divsajūgu pārnesumkārba, aizmugures piedziņa, CO2: 112-124 g/km.
Visās versijās automobiļi ir aprīkoti ar daļējā hibrīda tehnoloģiju (MHEV – Mild Hybrid Electric Vehicle) . Dzinējs papildināts ar ūdens dzeses 48 V ģeneratoru-starteri, kas gan ražo strāvu, kas tiek uzkrāta litija jonu akumulatoros, gan nemanāmi iedarbina motoru Start/Stop funkcijas darbības laikā. Dzinējs joprojām ir aprīkots arī ar tradicionālo vārpstas starteri, kas paredzēts auksta dzinēja iedarbināšanai. Automobilis ātrumā no 55 līdz 160 km/h spēj līdz 40 sekundēm pārvietoties ar pilnībā izslēgtu dzinēju. Tiklīdz nepieciešama jauda un nospiests gāzes pedālis, tā dzinējs uzreiz tiek iedarbināts. Audi sola, ka šāda hibrīda sistēma palīdzēs samazināt degvielas patēriņu par 0,7 l uz 100 km.
Jaunais Audi A6 Foto: iAuto.lv
Izmēri
- Garums: 4939 mm
- Platums: 1886 mm
- Augstums: 1457 mm
- Riteņu bāze: 2925 mm
- Bagāžnieka izmērs: 530 litri
- Pašmasa: 1645-1825 kg
Cena no 46 400 EUR ar PVN
TESTA AUTO
Izmēģinātais auto bija Audi A6 Design ar 50 TDI jeb 286 Zs spēcīgo 3 litru dīzeļdzinēju. Sākuma cena šim auto ir 59 400 EUR, taču bagātīga papildaprīkojuma dēļ cena pieaug līdz 81 105 EUR.
Tiesa, jau standartā aprīkojums ir visai bagātīgs: 17” vai 18”(tikai 55 TSI) diski, LED priekšējie un aizmugurējie lukturi, lietus un gaismas sensors, elektriski regulējami un apsildāmi ārējie spoguļi, aptumšojošs salona atpakaļskata spogulis, elektriski atverams bagāžas nodalījuma vāks (elektriski aizverams Avant virsbūves versijā), siltumu aizturoši stikli, multifunkcionāla ādas stūre, automātiskā divu zonu klimata kontrole ar 8,6” skārienjutīgu vadības paneli, 7” vadītāja mērinstrumentu displejs, MMI informācijas un izklaides sistēma ar 8,8” collu vadības paneli, SD karšu lasītāju, 2 USB ligzdām, Bluetooth savienojumu un 8 pasīviem skaļruņiem, Autohold funkcija, braukšanas joslas uzturēšanas brīdinājums, kruīza kontrole, automātiskā sadursmju novēršanas sistēma un noguruma detektors, braukšanas režīmu izvēlne, progresīvā stūres iekārta ar mainīgu griezes momentu.
Jaunais Audi A6 Foto: iAuto.lv
VAG grupas automobiļi tiek diezgan bieži kritizēti par ļoti minimālu bāzes komplektāciju, tāpēc no vienas puses ir pārsteidzoši redzēt šādu standarta aprīkojuma sarakstu. Bet no otras puses, ir jāatceras, ka šis 50 TDI maksā sākot no teju 60 000 EUR, līdz ar to mazāk aprīkots tas vairs nebūtu saprotams.
Viegli sajaukt ar A8
Jaunais A6 C8 paaudzē pirmajā brīdī ir itin viegli sajaucams ar aktuālo A8 modeli. Var šķist, ka A6 gatavots ar mērķi nomierināt tos pircējus, kas ļoti gribētu A8, bet sanāk tikai A6, kurš gan arī nav lēts prieks. Protams, savstarpējas atšķirības ir, piemēram, daudzstūraināka priekšējo lukturu forma, asāki stūri aizmugurējo lukturu blokos un tie nav savstarpēji savienoti, kā arī slaidāka jumta līnija. A6 ir visai garš, tāpēc abu automobiļu garuma atšķirības izteikti redzamas vien tad, kad abi modeļi atrodas blakus. A6 rada elegantu iespaidu, un arī cilvēki ļoti bieži atskatās.
Jaunais Audi A6 Foto: iAuto.lv
Ja agrāk lētākos un mazāku klašu modeļos izteikta parādība bija dažādas liekas imitācijas no lielākiem vai sportiskākiem modeļiem, piemēram, bremžu dzesēšanas atveru imitācijas buferos, izpūtēju uzgaļu imitācijas u.t.t., tad šī slimība nu jau ir inficējusi arī dārgo galu, tostarp A6 un iepriekš apskatīto Q8. Piemēram, testētā A6 aizmugurējā bufera apakšmalu rotā divi hromēti caurumi – šķietami izpūtēji, kas šim auto ļoti labi piestāvētu. Tomēr šie caurumi ir aizdarīti ar plastmasu un patiesais izpūtēja gals atrodas zem automašīnas un ir parastām caurulēm.
Vai salona apdares kvalitāte ir kritusies?
Līdzība ar A8 (un arī A7 un Q8) turpinās automobiļa salonā, kur paneļu arhitektūra starp šiem modeļiem ir teju identiska. Atšķiras vien ventilācijas atveru risinājumi. Gan virsmas, gan formas, gan risinājumi ir mats matā. No vienas puses pat rodas doma, kāpēc gan vairs izvēlēties A8, ja A6 izskatās līdzīgi, aprīkots ar līdzvērtīgām tehnoloģijām un arī var piedāvāt augstu komfortu par zemāku cenu. Taču drīz vien arī atbilde ir rokā – lētāki apdares materiāli. Agrāk VAG grupā Audi bija priekšzīmīgais etalons par montāžas kvalitāti un apdares materiāliem, kam Volkswagen modeļi skrēja nopakaļus, tad šobrīd sliekšos apgalvot, ka līdzvērtīgi aprīkota Passat automobiļa salona apdare atstāj augstvērtīgāku iespaidu. Nepārprotiet, šajā Audi modelī ar montāžas kvalitāti arī ir viss kārtībā, taču pārsteidz izvēlētie materiāli. Piemēram, priekšējā paneļa virspuse ir apvilkta ar mākslīgo ādu, bet zem tās ir plastmasas panelis, pa kuru pieklauvējot, skan viss panelis. Citos šādas klases (un arī mazākos) modeļos šie paneļi ir polsterēti. Arī fiksatori glāžu turētājos šķiet veidoti no pašas lētākās plastmasas. Tāpat arī virzienrādītāju un logu tīrītāju sviras, kas varbūt vēl iederas Q2 krosoverā, A6 izskatās prasti un lec ārā no elegantā tēla. Starp citu, šādas pašas sviras ir arī dārgajā Q8 modelī.
Jaunais Audi A6 Foto: iAuto.lv
Ekrāns klimata kontroles vadībai
Ja 2016. gadā auto ražotāji masveidā uzsāka klasiskos mērinstrumentus aizstāt ar multifunkcionāliem digitāliem displejiem, tad digitalizācijas kārta pienākusi klimata kontroles panelim. Jā, vairākos dažādu ražotāju modeļos klimata kontroles vadība jau ir padarīta digitāla, to iekļaujot centrālajos izklaides un informācijas sistēmu ekrānos. Bet VAG savos jaunākajos modeļos izmanto atsevišķu ekrānu tieši klimata kontrolei. Rīkošanās ar šādu klimata kontroles displeju tomēr nenovērš pārāk daudz uzmanības, kā varbūt sākumā likās, un funkciju uzstādīšana ir viegli saprotama. Un ņemot vērā to, ka automātiskais klimata kontroles režīms ļoti labi spēj uzturēt komfortablu klimatu, šis ekrāns droši vien pārāk bieži nebūs jāizmanto.
Jaunais Audi A6 Foto: iAuto.lv
Lielās skārienjutīgo ekrānu virsmas un tendenciozā melnas spīdīgās plastmasas izmantošana paneļos gribot negribot būs regulāri pirkstu nospiedumu uzkrājēji. Ja pie mikrošķiedras lupatiņām kā viedtālruņu aksesuāriem jau esam pieraduši, tad nu kārta automobiļiem. Jā, arī Audi A6 ir atrodama īpaša lupatiņa šo virsmu tīrīšanai.
Sēdekļiem naudu nežēlojiet
Atrast šķietami ērtu sēdpozīciju jebkurā A6 nenākas grūti. Slēdžu un displeju izvietojums ir ļoti ergonomisks – šķiet, kā uzvilkt speciāli piegrieztu uzvalku. Tomēr pēc apmēram 130 km mērošanas jāsāk knosīties un rodas vēlme izkāpt un izstaipīties. Elektriski regulējamajiem ādas sēdekļiem ar atmiņas funkciju, par kuriem jāšķiras no 1 099 EUR (standarta aprīkojumā izpaliek elektropiedziņas), pietrūkst atbalsta kājām un sāniem, tādēļ ar laiku gribas sēdpozīciju pamainīt. Domājams, ka situācija būtu krietni labāka ar papildaprīkojumā pieejamajiem komforta sēdekļiem (2 111 EUR) vai sporta sēdekļos (1 585 līdz 2 661 EUR atkarībā no apdares). Aizmugurē ir gandrīz limuzīna cienīgi plašumi – vietas atliku likām ir gan kājām, gan galvai, gan arī tam, lai blakus sasēstos 3 cilvēki.
Jaunais Audi A6 Foto: iAuto.lv
Iebūvētās navigācijas karte ir trijās dimensijās pārveidots satelīta attēls, kas izskatās efektīvi un ir parocīgi arī lietošanā, jo labi redzami dabā esoši objekti. Navigācijas karti iespējams attēlot gan centrālajā informācijas displejā, gan mērinstrumentu panelī. Multimediju sistēmas saskarnes vadība nu ir tikai skārienjutīga – vidus konsolē vairs nav nedz grozāmu slēdžu, nedz citu vadības paneļu, kā iepriekšējos modeļos. Bet sistēmas vadība ir intuitīva un ērti lietojama. Izvēlni iespējams pielāgot individuāli, atkarībā no biežāk lietotajām funkcijām, gaumes vai citiem parametriem. Pievilcīgs akcents ir salona kontūru apgaismojuma paka, kur dažādās kombinācijās iespējams regulēt salona nokrāsas. Atsevišķi regulējamas gan kontūru līniju krāsas paneļos, gan arī paneļu virsmu krāsainais apgaismojums. Līdzīgi kā ar sēdekļiem, arī laba audiosistēma maksā prāvu summu. Šajā gadījumā Bang & Olufsen 16 skaļruņu sistēma izmaksās 1 303 EUR, kas nodrošina augstvērtīgu un dziļu skanējumu. Un pavisam noteikti ir vērts apsvērt Matrix LED adaptīvo gaismu iekļaušanu A6 aprīkojumā (1 756 EUR). Gaismas teicami izgaismo ceļu priekšā un ātri reaģē uz apstākļu izmaiņām.
A6 ir aprīkots ar 360 grādu kameru sistēmu. Attēls tiek veidots ar četrām kamerām, un ekrānā ir pieejams klasiskais skats uz aizmuguri, skats no augšas, kā arī trīsdimensiju projekcija, kad automašīnas attēlu iespējams pagriezt jebkādā leņķī. Pēdējā funkcija gan liekas lēnīga un ikdienā retāk izmantojama. Kameru izšķirtspēja šajā klasē ir diezgan viduvēja, taču tas netraucē droši novietot automobili stāvvietā.
Pavisam nemanot jau ātrums krietni virs atļautā
Trīs litru dīzelis automobili līdz simtam paātrina 5.5 sekundēs, bet paātrinājums šķiet nevis brutāli sportisks, bet līgans, tā sakot vēsā mierā. Tāpēc ātri vien jāprotas, lai neattaptos braucot tādā ātrumā, par kuru uz laiku var palikt bez tiesībām. Tiptronic 8 pakāpju automātiskā pārnesumkārba pārslēdzas ātri – ne tik nemanāmi, kā divsajūgu pārnesumkārbas, bet ļoti tuvu tam. Ir neliela pauzīte pēc akseleratora nospiešanas, bet tas atkarīgs no braukšanas režīmu iestatījumiem. Audi tie ir vairāki – komforta, sporta, automātiskais, kad automašīna pielāgojas vadītājam, ekonomiskais un arī individuālais. Testētajā A6, mainot šos iestatījumus, mainījās stūres, dzinēja un ātrumkārbas reakcijas, taču, ja auto aprīkots ar regulējamiem amortizatoriem, tad tiek ietekmēta arī balstiekārtas stingrība. Standarta balstiekārta ļoti labi tika galā arī ar nelīdzenākiem, ielāpu klātiem Latvijas ceļu posmiem. Progresīvā stūres iekārta ar mainīgu griezes momentu garo A6 padara viegli manevrējamu gan šaurās pilsētu ieliņās gan arī uz šosejas. A6 ir iespējams aprīkot arī ar visu riteņu stūrēšanu, tā samazinot apgriešanās rādiusu par 1.1 metru. Jaudīgais 3 litru dīzeļdzinējs pilsētā patērē apmēram 7,5-8 l/100 km, uz šosejas 6-6.5 l/100 km atkarībā no braukšanas stila.
PLUSI UN MĪNUSI
+ Gaitas īpašības un komforts
+ Standartaprīkojums
+ Tehnoloģiju klāsts
– Apdares materiālu izvēle salonā
– Priekšējie krēsli neērti garākiem braucieniem
Jaunais Audi A6 Foto: iAuto.lv
Portāla iAuto.lv redaktors Māris Ozoliņš:
Man A6 izskatās lielāks un platāks par priekšgājēju, it īpaši aizmugurējā daļa, aizmugurējās durvis. Tas tiešām ir limuzīns, kā rakstīts tehniskajā pasē. Bet vizuāli tas tomēr asociējas ar iepriekšējās paaudzes feisliftu, jo būtiski jauninājumi nav uzkrītoši. A6 izskatās uzlabots un palielināts, bet neredzu vai nesaprotu jauno Audi vizuālo identitāti. Audi A6 bagāžnieks ir ļoti dziļš un krietni ietilpīgāks, nekā lielākajai daļai apvidus automobiļu. Iesēžoties salonā, uzreiz var redzēt daudzos displejus, ir ļoti labi nostrādāts panelis, un man patika no koka veidotais izvirzījums. Tomēr jau iepriekšējos Audi modeļos man nepatika sadrumstalotais mērinstrumentu paneļa noformējums – ļoti raibi un piesātināts ar informāciju. Patīkams akcents ir navigācijas sistēmā integrētais satelīta attēls, kā arī skārienjutīgais ekrāns klimata kontrolei. Te var jautāt, vai tas ir vajadzīgs, bet strādāja labi. Atpakaļskata kamerai šajā klasē prasās augstāka izšķirtspēja, bet patika, kā ir sadalīti leņķi, parādītas līnijas un arī skats no augšas ir saprotams, tādējādi parkoties ir daudz vieglāk. Pārsēžoties no cita līdzīgas klases automobiļa, uzreiz acīs iekrita lētās plastmasas virzienrādītāju un logu tīrītāju sviras. Sajūta, ka tie šajā automobilī būtu no citas operas. Ir ļoti ērti un patīkami iesēsties aizmugurē, pateicoties lielai ailei un plašam durvju atvērumam.
Ļoti patika gaitas īpašības – auto labi un līgani uzņem ātrumu. Varbūt BMW cienītājiem pietrūks zibenīgās pārnesumkārbas reakcijas, jo A6, uzsākot braukt, ir neliela aizture, kas nav būtiska, bet pamanāma. Tomēr pēc tam gaitā pārslēgšanās notiek ātri, ļoti liels paātrinājums. Auto uzvedās stabili un komfortabli arī lielākā ātrumā. Atsevišķi vēlos izcelt joslas ieturēšanas palīgsistēmu. Ja Q5 sistēma reaģēja diezgan tuvu līnijai, pat uzbraucot uz tās, tad šajā A6 varēja manīt, ka sistēma cenšas noturēt automobili starp joslām, ievērojot intervālu no līnijas. Taču tas var radīt arī zināmas problēmas, piemēram, ja braukšanas josla pēkšņi maina virzienu, kā uz Jelgavas šosejas pie Dalbes, auto to uztvēra kā bīstamu situāciju un veica diezgan strauju manevru uz labo pusi, kur tobrīd blakus atradās cita automašīna. Šajā gadījumā paglāba tas, ka rokas bija uz stūres un šo manevru bija iespējams izlabot.
Jaunais Audi A6 Foto: iAuto.lv
Jaunais Audi A6 Foto: iAuto.lv
Jaunais Audi A6 Foto: iAuto.lv
Jaunais Audi A6 Foto: iAuto.lv
Jaunais Audi A6 Foto: iAuto.lv
Jaunais Audi A6 Foto: iAuto.lv
Jaunais Audi A6 Foto: iAuto.lv
Jaunais Audi A6 Foto: iAuto.lv
Jaunais Audi A6 Foto: iAuto.lv
Jaunais Audi A6 Foto: iAuto.lv
Jaunais Audi A6 Foto: iAuto.lv
Jaunais Audi A6 Foto: iAuto.lv
Jaunais Audi A6 Foto: iAuto.lv
Jaunais Audi A6 Foto: iAuto.lv
Jaunais Audi A6 Foto: iAuto.lv
Jaunais Audi A6 Foto: iAuto.lv
Jaunais Audi A6 Foto: iAuto.lv
Jaunais Audi A6 Foto: iAuto.lv